تمرکز بر تکمیل واکسیناسیون علیه کرونا در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4017303
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۵
استاندار چهارمحال‌وبختیاری بیان کرد:

تمرکز بر تکمیل واکسیناسیون علیه کرونا در چهارمحال‌وبختیاری

استاندار چهارمحال‌وبختیاری گفت: باید بر تکمیل واکسیناسیون در بین اقشار مختلف مردم و به‌ویژه دانش‌آموزان تمرکز بیش‌تری صورت بگیرد، قطعاً واکسیناسیون تأثیر بالایی در پیشگیری از ابتلا به این بیماری دارد.

غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری

 به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری؛ غلامعلی حیدری، استاندار چهارمحال و بختیاری، روز گذشته هشتم آذرماه در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در استان با اشاره به اینکه اقدامات مؤثری در راستای مدیریت بیماری و جلوگیری از شیوع کرونا در استان انجام شده است، اظهار کرد: باید مسئله پیگیری کرونا در الویت قرار بگیرد، زیرا تداوم این وضعیت باعث فرسودگی کادر بهداشت و درمان و فشار مضاعف بر روی آنها می‌شود.

استاندار تأکید کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و انجام واکسیناسیون علیه بیماری کرونا باید تا زمان ادامه‌دار بودن این بیماری به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود، باید در حوزه پیشگیری اغنایی عمل کنیم، بحث فرهنگ‌سازی در پیشگیری از ابتلا به کرونا یک مسئله محوری است.

وی افزود: اصحاب رسانه، ائمه جمعه، فرمانداران، بدنه آموزش و پرورش می‌توانند نقش مؤثری در فرهنگ‌سازی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا داشته باشند، باتوجه به بازگشایی مدارس باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک به‌عنوان یک فرهنگ در بین دانش‌آموزان و والدین مدنظر قرار بگیرد تا بتوانیم این ویروس را کنترل کنیم.

حیدری با اشاره به اینکه طبق آمارهای ارائه شده تاکنون ۷۱ درصد دانش‌آموزان دز اول و ۶۶.۵ درصد دانش‌آموزان هر دو دز واکسن را دریافت کرده‌اند، توضیح داد: باید بر تکمیل واکسیناسیون در بین اقشار مختلف مردم و به‌ویژه دانش‌آموزان تمرکز بیش‌تری صورت بگیرد، قطعاً واکسیناسیون تأثیر بالایی در پیشگیری از ابتلا به این بیماری دارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برخورد سلبی با نقض‌کنندگان پروتکل‌های بهداشتی باید در مرحله آخر در دستور کار باشد، بیان کرد: برخوردها باید ایجابی باشد، عادی‌انگاری در برابر بیماری کرونا باتوجه به طولانی شدن بیماری ایجاد شده است و باتوجه به سردسیر بودن استان و تجمع در فضاهای سربسته امکان دارد این بیماری مجدداً اوج بگیرد.

وی افزود: می‌طلبد سیستم بهداشت و درمان آمادگی لازم را در برابر اوج‌گیری احتمالي بیماری کرونا در ماه‌های آینده داشته باشند و تدابیر لازم برای این مسئله اندیشیده شود، برطرف کردن نیازهای شهرستان‌ها نیز برای مبارزه با بیماری مدنظر باشد.

حیدری در پایان آسیب‌شناسی بیماری کرونا را ضروری بیان کرد و گفت: پس از آسیب‌شناسی دقیق و علمی پیشنهادات و راهکارها برای عبور از این بحران ارائه شود، جلسات ستاد کرونا باید خروجی مطلوب داشته باشد، فوت حتی یک نفر بر اثر بیماری کرونا نیز زیاد است.

انتهای پیام
captcha