افتتاح دهمین کتابخانه روستایی چهارمحال‌وبختیاری در اورگان بروجن
کد خبر: 4015166
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۴

افتتاح دهمین کتابخانه روستایی چهارمحال‌وبختیاری در اورگان بروجن

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه دهمین کتابخانه روستایی استان در اورگان شهرستان بروجن به بهره‌برداری رسید، گفت: برای بازسازی ساختمان و تجهیز این کتابخانه سه میلیارد ریال هزینه شده است.

افتتاح کتابخانه

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان، احمد فرهادی سرپرست این نهاد در آیین گشایش کتابخانه روستای اورگان شهرستان بروجن گفت: با آغاز فعالیت این کتابخانه مجموع کتابخانه‌های فعال زیرمجموعه این نهاد به ۵۶ باب افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه حق انتفاع ساختمان کتابخانه اورگان از سوی دهیاری این روستا به مدت ۱۰ سال به امور کتابخانه‌های استان واگذار شده است، افزود: در این کتابخانه علاوه بر خدمات مرتبط با کتاب، برنامه‌های فرهنگی مختلفی نیز برای بهره‌مندی افراد در سنین مختلف اجرایی خواهد شد.

فرهادی به خدمات بخش کودک این کتابخانه اشاره و تصریح کرد: برپایی جلسات قصه‌گویی، کار با اسباب‌بازی‌های فکری و اجرای برنامه‌هایی برای افزایش‌های مهارتی و اجتماعی کودکان از جمله خدمات این بخش است و مادران نیز می‌توانند از این پس با حضور در برنامه‌های مشاوره‌ای از مطالب ارائه شده در این کارگاه‌ها بهره‌مند شوند.

وی از کتابخانه‌ها به‌عنوان قرارگاه‌های فرهنگی یاد کرد و گفت: تلاش خواهد شد با همراهی مسئولان محلی و همکاری مردم تعداد کتابخانه‌های روستایی استان افزایش یابد تا مسیر برای توسعه فرهنگی در مناطق مختلف هموار شود.

در ادامه، مسعود ملکی فرماندار بروجن نیز در بخش دیگری از آیین گشایش کتابخانه روستای اورگان به آغاز هفته بسیج اشاره کرد و گفت: افتخار همه مردم ایران زمین این است که بسیجی هستند و اقداماتی چون راه‌اندازی کتابخانه به‌عنوان مکان روشنایی‌بخش و دانایی گستر با همت مردمی نیز نشانه‌ای از روحیه و فرهنگ بسیجی به شمار می‌رود.

وی افزود: توسعه پایدار جوامع نیازمند آن است که ابتدا به بعد فرهنگی و حفظ و گسترش سنت‌ها و آئین‌های پسندیده و بازمانده از گذشته تاریخی آن جامعه توجه شود تا اثرات آن نیز در دیگر ابعاد اجتماعی، اقتصادی و سیاسی گسترش یابد.

ملکی اظهار امیدواری کرد، اقدام دهیاری اورگان برای واگذاری ساختمان و همراهی مردمی در راه‌اندازی کتابخانه الگویی برای دیگر روستاها در این امر فرهنگی باشد.

انتهای پیام
captcha