تزریق بیش از ۱۱۸ هزار دز واکسن کرونا در ماکو
کد خبر: 4014440
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹

تزریق بیش از ۱۱۸ هزار دز واکسن کرونا در ماکو

مدیر شبکه بهداشت و درمان ماکو گفت: تاکنون  ۱۱۸هزار و ۲۶۷ دز واکسن کرونا برای گروه هدف بالای ۱۸ سال و دانش‌آموزان در این شهرستان تزریق شده است.

واکسن کرونارحیم صمدی، مدیر شبکه بهداشت و درمان ماکو در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه این شهرستان حدود ۱۰۵ هزار نفر جمعیت دارد، اظهار کرد: تاکنون ۱۱۸ هزار و ۲۶۷ دز واکسن کرونا برای گروه هدف بالای ۱۸ سال و دانش‌آموزان در این شهرستان تزریق شده است.

وی با بیان اینکه ۶۷ هزار و ۱۹۱ مقدار از این تعداد واکسن‌های تزریق شده در ماکو در مرحله نخست بوده و باقی‌مانده آن در مرحله دوم و سوم تزریق شده است، افزود: تاکنون انواع مختلف واکسن شامل اسپوتنیک، سینوفارم، آسترازنکا و برکت در ماکو به شهروندان تزریق شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ماکو با بیان اینکه مجموع بیماران شناسایی شده تاکنون ۱۶ هزار و ۱۲  نفر است، ادامه داد: متأسفانه تاکنون ۱۷۵ نفر از شهروندان در اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند، همچنین ۴۰ نفر نیز در تنها بیمارستان ماکو بستری هستند.

وی با اشاره به اینکه روند واکسیناسیون در ماکو نظیر دیگر مناطق آذربایجان غربی و کشور ادامه دارد، بیان کرد: از شروع موج ششم کرونا در این شهرستان خیلی نگران هستیم که امیدواریم با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی توسط مردم، این امر صورت نگیرد.

صمدی تأکید کرد: واکسیناسیون در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی درمانی، مهمترین راهکار مقابله با کرونا است و همه باید در این خصوص اهتمام جدی داشته باشند.

وی همچنین از واکسینه شدن گروه هدف ۱۲ تا ۱۸ سال دانش‌آموزان در این شهرستان خبر داد و افزود: از مجموع هشت هزار و ۷۲۶ نفر تاکنون ۸۷ درصد واکسینه شده‌اند و نیاز است والدین نسبت به واکسیناسیون فرزندان خود اهمیت داده و هرچه سریعتر اقدام به ترزیق کنند.

انتهای پیام
captcha