صدای نشاط دانش‌آموزان سکوت مدارس را شکست
کد خبر: 4012084
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰

صدای نشاط دانش‌آموزان سکوت مدارس را شکست

در پی ابلاغ ستاد ملی مقابله با کرونا برای بازگشایی مدارس، سکون و سکوت این فضا پس از ۲۴ ماه با حضور پر نشاط دانش‌آموزان شکسته شد.

بازگشایی مدارس آموزش حضوری معلمان دانش آموزاناین روزها سکوت و سکون مدارس جایش را به هیاهو و شور نشاط دانش‌آموزان داده و حضور دانش‌آموزان پس از دو سال به فضای مدرسه روح تازه بخشیده است. اشتیاق در چهره دانش‌آموزان در دیدار با همکلاسی‌ها و معلمانشان پیداست و همه امیدوارانه آمده‌اند تا ادامه سال تحصیلی را با حضور در جمع هم کلاسی‌های خود مانند سال‌های گذشته به انتها برسانند. دانش‌آموزان از سختی‌های تحصیل در این دوسال می‌گویند از دلتنگی‌هایشان در دوری از دوستان و معلمانشان از اینکه امیدوارند، هر چه زودتر شرایط عادی شود و مانند گذشته بتوانند بدون محدودیت و دغدغه به مدرسه بیایند. همزمان با بازگشایی مدارس و برگزاری کلاس‌های حضوری با تنی چند از مسئولان مدرسه دخترانه سمیه مشهد و دانش‌آموزان این مدرسه وارد گفت‌وگو شدیم.

عزت انجیدنی، مدیر مدرسه سمیه مشهد، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، ضمن ابراز خرسندی از بازگشایی مدارس، ابراز کرد: خوشحالیم بعد از دو سال و نیم شاهد بازگشایی مدارس و حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس هستیم لذا در راستای اجرای پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، گروه‌بندی کلاس انجام شده و حتی‌الامکان سعی کردیم، در چینش کلاس‌ها دقت شود، ضمن اینکه توصیه‎های لازم به دانش‌آموزان گوشزد می‌شود.

انجیدنی ادامه داد: فراهم کردن امکانات بهداشتی از جمله ماسک و مواد ضدعفدنی کننده، ضدعفونی روزانه کلاس‌ها، تب‎سنجی همه روزه از دانش‎آموزان به محض ورود و رعایت فاصله‎گذاری اجتماعی از جمله تمهیداتی است که در مدرسه صورت گرفته است.

مدیر مدرسه سمیه مشهد بیان کرد: در مدرسه تعداد 220 دانش‌آموز داریم که تا قبل از بازگشایی 80 نفر واکسن زده بودند، اما با بازگشایی مدارس و اینکه یکی از شرایط واکسینه شدن است، طی این چند روز 170 نفر دیگر واکسن زده‎اند و اطمینان داریم، آن عده که مقاومت کرده و از واکسن زدن امتناع دارند، برای ایمنی خود و حضور در مدرسه اقدام به زدن واکسن خواهند کرد.

بازگشایی مدارس در خراسان رضوی

وی ابراز کرد: آن عده که واکسن نزده‌اند، برای حضور در مدرسه ملزم به ارائه نتیجه تست پی سی آر به‌صورت هفتگی هستند و آن عده از دانش‌آموزان که بیماری خاص دارند، با گواهی پزشک می‌توانند در مدرسه حضور یابند. به خانواده‌ها نیز تأکید شده تا تذکرات لازم را به فرزندان خود داشته باشند، ضمن اینکه توصیه شده تا در این راستا اقدامات پیشگیرانه انجام شود.

مدیر مدرسه با اشاره به اینکه هیچ آموزشی به پای آموزش حضوری نمی‌رسد، افزود: یکی از مشکلات ما در حال حاضر گروه‌بندی دانش‌آموزان است که امکان حضور در مدرسه را ندارند، لذا همکاران باید علاوه بر حضور در مدرسه کلاس مجازی را نیز برگزار کنند که این نیز زحمت آنان را دوچندان کرده است.

اعظم حر، معاون مدرسه سمیه در ادامه بیان کرد: خرسندیم که بعد از این دو سال شاهد شور و نشاط دانش‌آموزان در فضای علمی هستیم و خود دانش‌آموزان نیز این احساس خوشحالی را دارند. ارتباط مستقیم با معلم در فضای حضوری به مراتب در حل مشکلات آموزشی دانش‌آموزان مؤثرتر است از طرفی این ارتباط باعث رشد علمی دانش‌آموز می‌شود.

حر، در خصوص میزان رضایتمندی والدین از حضور فرزندانشان در مدارس گفت: با بازگشایی 70درصد اولیا ابراز رضایت داشته و دارند اما، 30 درصد به دلیل شرایط فعلی مقاومت کرده و از حضور فرزندان خود در مدارس ابراز نگرانی می‌کنند.

یکی از معلمان این مدرسه در ادامه گفت: در طول این دو سال شاهد مشکلات در آموزش به شیوه مجازی بودیم که از آن می توان به عوارضی که به استفاده زیاد از گوشی منجر می‌شود، اشاره کرد در این مدت آسیب جسمی به ناحیه گردن و ستون فقرات دانش‌آموزان وارد شده است.  از طرفی سطح یادگیری دانش‌آموزان به شیوه مجازی پایین آمده و آزمون‌ها به‌صورت گروهی پاسخ‌دهی می‌شود. در مجموع آموزش مجازی کارایی ندارد، چرا که کنترل دانش‌آموزان در فضای مجازی سخت است.

وی اظهار کرد: البته بازگشایی مدارس نیز نگرانی‌هایی دارد، چرا که کنترل دانش‌آموزان برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌ویژه در مقاطع دبستان نیز سخت است و از این جهت نگرانی وجود دارد، اما در این شیوه یادگیری بهتر است.

در بخش دیگری از این گزارش یکی از دانش‌آموزان مقطع دوره دوم متوسطه ضمن ابراز خرسندی از بازگشایی مدارس، گفت: آموزش مجازی برای مدت طولانی باعث می‌شود، سطح علمی دانش‎آموزان پایین بیاید، لذا نیاز به آموزش حضوری در این مقطع زمانی احساس می‌شود.

وی گفت: از آموزش در فضای مجازی خسته شدم دوست دارم بار دیگر با دوستان و همکلاسی‌هایم دور هم باشیم و توصیه من به دانش‌آموزان و همسالانم این است که با واکسینه کردن خود به این اتفاق کمک کنند تا هر چه زودتر شرایط بهتری برای حضور در مدارس ایجاد شود.

انتهای پیام
captcha