«طرح ملی تلاوت» با ۲۷ قرآن‌آموز در چهارمحال‌وبختیاری کلید خورد
کد خبر: 4011134
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۳

«طرح ملی تلاوت» با ۲۷ قرآن‌آموز در چهارمحال‌وبختیاری کلید خورد

مجری دهمین دوره «طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا(ع)» در چهارمحال‌وبختیاری از آغاز آموزش‌های آنلاین این دوره برای ۲۷ قرآن‌آموز شرکت‌کننده طی هفته جاری خبر داد.

حیدرقلی صدقی، مدیرعامل مؤسسه قرآنی نور و الرحمن شهرکرد و مجری دهمین دوره طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا(ع) در چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به اینکه در مجموع ۱۲۲ نفر پسران ۸ تا ۱۴ سال و دختران ۱۰ تا ۱۵ در این دوره ثبت‌نام کردند، اظهار کرد: از این تعداد، یک دوره پیش‌نیاز به‌صورت آنلاین و با بهره‌گیری از مربیان داخل استان و نیز مربیان مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی که مجری دوره است، برای ثبت‌نام شدگان برگزار شد و ۱۰۷ نفر در این دوره شرکت داشتند که در نهایت، ۵۵ نفر نمره حد نصاب لازم را برای ورود به دوره کسب کردند.

وی ادامه داد: هزینه ابتدایی ثبت‌نام ۱۲۲ نفر در طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا(ع) به مبلغ ۸۸ هزار تومان برای افرادی که توانایی پرداخت این مبلغ را نداشتند تامین شد، این دوره طی ۶ سال و هر سال شامل سه ترم است که هزینه ثبت‌نام هر ترم یک میلیون و ۳۶۲ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شده است. ۶۰ درصد این هزینه از سوی معاونت قرآن و عترت(ع) وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی تامین می‌شود و ۴۰ درصد آن یعنی ۵۴۵ هزارتومان بر عهده قرآن‌آموز است.

صدقی با ذکر اینکه برخی از افراد پذیرفته شده برای ورود به دوره امکان تامین و پرداخت این مبلغ را نداشتند و انصراف دادند، افزود: در مجموع، ۶ پسر و ۲۱ دختر هزینه ثبت‌نام را با کمک‌هایی از مؤسسه پرداخت کردند و مابقی افراد از شرکت در این طرح در سال جاری جاماندند؛ ۶ نفر قرآن‌آموزان پسر به‌دلیل نرسیدن تعداد به حدنصاب به استان دیگری که احتمالاً استان مرکزی است، سپرده می‌شوند تا به آموزش‌های مجازی این طرح در استان دیگری ملحق شوند.

مجری دهمین دوره طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا(ع) تصریح کرد: کلاس دختران نیز بزودی به‌صورت مجازی و با بهره‌مندی از مربیان داخل استان آغاز می‌شود که در صورت بهبود شرایط کرونایی، در ترم جاری حداقل یک جلسه به شیوه حضوری برگزار خواهد شد.

صدقی با ذکر اینکه تامین این هزینه برای بسیاری از خانواده‌ها سنگین و دشوار است، افزود: در آیین‌نامه طرح قید شده است که به‌دلیل کمک ۶۰ درصدی معاونت قرآن و عترت(ع) وزارت ارشاد و آستان قدس رضوی، مجریان طرح در استان‌ها نباید کمک دیگری را از کانال‌های دیگر برای تامین هزینه شهریه جذب کند لذا رایزنی‌هایی با نهادهای متولی طرح در جریان است تا بتوانیم اعتباراتی را برای تامین بخشی از هزینه ثبت‌نام ترم‌های آینده ۲۷ قرآن‌آموز شرکت‌کننده در این طرح به‌صورت دایمی جذب کنیم.

صدقی با ذکر اینکه هدف اصلی اجرای طرح تلاوت شباب‌الرضا(ع) در استان‌ها کشف استعدادهای برتر نوجوانان و نونهالان مستعد در تلاوت قرآن کریم در دو بخش دختران و پسران است، افزود: در راستای تحقق هدف یادشده تلاش شد که افراد توانمند و مستعد در این طرح شرکت داده شوند تا شاهد کارایی بهتر اجرای این طرح در استان و مشارکت پررنگ نونهالان و نوجوانان استان در مرحله کشوری طرح نیز باشیم.

یادآوری می‌شود، سال گذشته ۲۰ نفر از استان در این طرح شرکت داشتند.

انتهای پیام
captcha