سیلی ایران به بدرفتاری کشورها هشداری جدی است
کد خبر: 4008775
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱
سیداحمد خاتمی:

سیلی ایران به بدرفتاری کشورها هشداری جدی است

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: ایران کشوری قدرتمند و مستقل است و اگر کشورهای همسایه با او خوب رفتار کنند خوب می‌بینند در غیر این صورت سیلی محکمی در مقابل بدرفتاری خود خواهند خورد و این یک هشدار جدی است.

آیت الله سید احمد خاتمی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی، عضو خبرگان رهبری، شامگاه پنجشنبه، 6 آبان در مراسم یادواره شهدا که به منظور بزرگداشت شهید سردار رحیم آنجفی و 2800 شهید اراک در مصلای بیت‌المقدس اراک برگزار شد، به توطئه و فتنه‌های تعریف شده از سوی دشمنان علیه نظام اسلامی ایران اشاره و تصریح کرد: دشمن قصد دارد هر منطقه‌ای که فرهنگ و ادبیات ایران در آن نفوذ دارد را از صحنه روزگار محو کند و لبنان یکی از مناطقی است که می‌توان به آن اشاره کرد.

وی با بیان اینکه تحریم‌ها و مشکلات ایجاد شده برای ایران و لبنان بسیار شبیه به هم هستند و این امر گواه بر توطئه افکنی دشمن علیه ملت‌های مسلمان است، اظهار کرد: حزب‌الله لبنان جبهه مقاومت بود و در قلب مردم این منطقه جای دارد و دشمن هدفش این است که حزب‌الله را از سر راه بردارد. همچنین دشمن با تحریک کشورهای همسایه علیه ایران قصد فتنه‌اندوزی دارد که به یاری خدا هیچ‌گاه موفق نشده است. برقراری ارتباط دوستانه اسرائیل با بحرین و امارات و تحریک سران کشور آذربایجان دیگر عامل دشمنی با ایران است.

خاتمی تأکید کرد: حسن‌رفتار دولت و ملت ایران اسلامی با سایر کشورها به ویژه کشورهای همسایه ثابت شده است. ایران کشوری قدرتمند و مستقل است، اگر کشورهای همسایه با او خوب رفتار کنند خوب می‌بینند در غیر این صورت سیلی محکمی در مقابل بدرفتاری خود خواهند خورد و این یک هشدار جدی است. کشور ما به هیچ‌وجه قصد ایجاد تنش ندارد و حکومت خود را برپایه صلح‌طلبی و حسن خلق استوار کرده است. دشمنان بدانند ایران جمهوری اسلامی با ایران رژیم شاهنشاهی بسیار متفاوت است و مانورهای نظامی گواه و نشان‌دهنده قدرت ما در منطقه است.

به‌گفته امام جمعه موقت تهران دشمنان در عرصه داخلی ابتدا امید مردم را هدف قرارداده‌اند و تمامی حرف‌های ناامیدانه در باب مسائل و مشکلات کشور در بخش‌های مختلف نظیریه‌پردازی دشمنان است. آنانی که نظام اسلامی را هدف قرار داده و نابودی آن را طلب می‌کنند از بین خواهند رفت و این نظام اسلامی است که باقی مانده و خواهد ماند؛ چراکه در اوایل انقلاب برخی معترف به بن‌بست رسیدن ایران و نظام داشتند که امام راحل می‌فرمودند: «این شما هستید که به بن‌بست رسیده‌اید».

وی با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند: آینده به مراتب روشن‌تر از گذشته است، ادامه داد: حضور مسئولان در دل مردم نویدبخش شور و نشاط در اجتماع است و قطعاً گره‌ها بازخواهد شد. اقدامات انجام شده از سوی قوه مجریه و قضاییه ستودنی و امیدبخش است. وجود تشکیلات مدیریتی حاذق، کاردان و دلسوز به پیشرفت کشور کمک خواهد کرد.

خاتمی خواستار مقابله با توطئه‌افکنی دشمن و القای ناامیدی از سوی آنان شد و اظهار کرد: پیام مردم به مسئولان گره خوردن تلاش آنان با مدیریت جهادی است. چراکه با پشت میزنشینی مشکلات برطرف نشده و گره‌ها باز نخواهد نشد. به طور مثال هک شدن سیستم‌ها مشکلاتی را برای سوخت‌رسانی ایجاد کرد، برخی اعتقاد به توطئه دشمن داشتند، اما مسئولان می‌گویند شیاطین داخلی مقصر این اتفاق بوده و قصد داشتند که اغتشاشات آبان را تکرار کرده و با کبریت کشیدن موجب جرقه برای ایجاد آتشی بزرگ بین مردم شوند، خوشبختانه با تدبیر به موقع مسئولان و ورود صدا‌و‌سیما ناکام ماند.

وی امنیت را یکی از نعمات الهی دانست و با بیان اینکه دشمنان قصد حمله به امنیت و حس امنیت مردم را دارند، ادامه داد: با عنایت خدا و سربازان امام زمان (عج) ایران امن‌ترین کشور منطقه است. حمله به مجلس و حرم مطهر امام راحل یکی از فتنه‌های دشمن برای زدودن امنیت بود که نه تنها ترسی بین مردم ایجاد نکرد، بلکه مصمم‌تر از قبل پیش رفتند.

عضو خبرگان رهبری علما، مشاهیر، مفاخر علمی و دینی را معرف شناسنامه فرهنگی شهرها و روستا دانست و با بیان اینکه اراک و استان مرکزی از این نعمت برخوردار است، گفت: این شهرستان پیشینه‌ای درخشان در حوزه تربیت علمای دینی دارد که می‌توان به آقا نورالدین عراقی، امام راحل، آیت‌الله اراکی و ... اشاره کرد.

وی همچنین شهدا نیزاز دیگر عوامل شناسنامه فرهنگ برشمرد و ادامه داد: خداوند متعال اولین بانی یادواره شهیدان است. قرآن ما را به استفاده از ادبیات درست در خصوص شهدا امر فرموده است و نباید نسبت به آنان واژه فقید یا مرده به کار بریم. چراکه حیات شهدا واقعی‌تر از حیات ما است و با برگزاری یادواره ثابت می‌کنیم نام شهید و راه آنان همیشه زنده است. نظام جمهوری اسلامی ارمغان شهدایی است با فدا کردن جان خود به ما اعطا کرده‌اند و ما باید قدردان این نعمت باشیم. هدف شهدا حاکمیت دین و قانون خدا است و با بصیرت‌افزایی از ارمغان و دستاورد شهدا نگهداری خواهیم کرد. در واقع چنین یادواره‌هایی مجلس و محفلی برای بصیرت‌افزایی است. چراکه با نهادینه کردن این شاخصه درونی متوجه خواهیم شد که دشمن چه موضعی را هدف قرارداده و ما در خنثی کردن و ایجاد واکنش درست و به هنگام کمک می‌کند.

انتهای پیام
captcha