احتمال سیلابی‌شدن رودخانه‌ها در سیستان و بلوچستان
کد خبر: 4008528
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲

احتمال سیلابی‌شدن رودخانه‌ها در سیستان و بلوچستان

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در شبانه‌روز گذشته بارش شدید باران، تندباد لحظه‌ای و رعدوبرق برخی مناطق استان را فرا گرفت که بیشترین بارش با میزان ۳۰ میلی متر بارش از شهر «راسک» در جنوب شرق استان گزارش شده است.

سیل در سیستان و بلوچستانبه گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان، دوست‌محمد کلیم،‌ معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان، گفت: همان‌طور که انتظار می‌رفت سامانه بارشی در بعدازظهر سه‌شنبه با رخدادهای رگبار و رعد و برق و باد شدید لحظه‌ای در استان ادامه یافت و سبب آبگرفتگی معابر و جریان یافتن برخی رودخانه‌های محلی شد.

وی افزود: بر اساس آخرین اطلاعات  دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی و باران‌سنجی، بیشترین بارش‌ها به ترتیب از ایستگاه‌های «راسک» با ۳۰، «مسکوتان و کشیک» ۱۸، «دارکان» ۱۲.۵، «چاهان» ۷ و قصرقند ۵.۵ میلی متر بارش گزارش شده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در برخی ایستگاه‌های هواشناسی جنوب استان نظیر نیکشهر، قصرقند و راسک تندباد لحظه‌ای یا رعدوبرق نیز روی داده است.

کلیم بیان کرد: بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی پیش‌بینی می‌شود امروز ۵ آبان و فردا  به صورت پراکنده نیز بارش‌های همرفتی در برخی نقاط جنوب، جنوب شرق و ارتفاعات مرکزی استان فعالیت کند.

وی افزود: با توجه به همرفتی بودن سامانه و ریزش‌های رگباری، احتمال سیلابی شدن موقتی رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها به‌ویژه در بعدازظهر و شب وجود دارد.

منبع: همشهری آنلاین

انتهای پیام
captcha