بیش از ۵۰ درصد از دانش‌آموزان استان کرمان واکسینه شده‌اند
کد خبر: 4005231
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹

بیش از ۵۰ درصد از دانش‌آموزان استان کرمان واکسینه شده‌اند

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در بازدید از پایگاه ویژه واکسیناسیون دانش‌آموزان گفت: بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان استان تا کنون واکسینه شده‌اند.

به گزارش ایکنا و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان‌ کرمان، احمد اسکندری‌نسب، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به سیاست وزارت آموزش و پرورش مبنی بر بازگشایی تدریجی، آرام و مطمئن مدارس در آبان ماه گفت: حفظ سلامت و ایمنی دانش‌آموزان و همکاران فرهنگی، اولویت اصلی در این شیوه از بازگشایی است و برای تحقق آن نیز اقدامات ویژه‌ای از جمله واکسیناسیون فرهنگیان و دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به واکسیناسیون دز اول بیش از ۹۵ درصد همکاران فرهنگی استان و 60 درصد دز دوم، تسریع در اجرای واکسیناسیون دانش‌آموزان را دیگر اقدام مهم و ضروری در فراهم کردن شرایط بازگشایی بیان کرد و گفت: خوشبختانه با تعامل و همکاری متقابل بسیار خوب آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی استان برای این موضوع نیز به مانند واکسیناسیون فرهنگیان بسترهای لازم ایجاد شده است.

اسکندری‌نسب بیان کرد: تأکید ما بر بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت مراکز تجمیعی واکسیناسیون در شهرستان‌ها و مناطق است. اما در هر منطقه‌ای که شبکه بهداشت تشخیص بدهد نیاز به ایجاد پایگاه جدیدی باشد، این آمادگی در مجموعه آموزش و پرورش برای همکاری‌های لازم وجود دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه در حال حاضر ۸ پایگاه ثابت ویژه واکسیناسیون دانش‌آموزان در شهر کرمان فعال است؛ بر اهمیت و ضرورت واکسیناسیون دانش‌آموزان در کاهش نگرانی و دغدغه خانواده‌ها تأکید کرد و افزود: تمام صاحبنظران و محافل علمی بر ضرورت این موضوع تأکید داشته‌اند و به همه والدین و خانواده‌ها توصیه می‌کنیم با همراهی فرزندشان، مجموعه آموزش و پرورش را در بازگشایی مدارس یاری کنند.

انتهای پیام
captcha