تثبیت سند بیش از یک میلیون متر مربع زمین وقفی در بوشهر + عکس
کد خبر: 4005170
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۷
مدیر کل اوقاف استان بوشهر خبر داد:

تثبیت سند بیش از یک میلیون متر مربع زمین وقفی در بوشهر + عکس

مدیر کل اوقاف استان بوشهر از احیای موقوفه‌های استان بوشهر خبر داد و گفت: در زمینه احیا وقف گام‌های بزرگی برداشته شده است که از جمله آن می‌توان به تثبیت سند بیش از یک میلیون متر مربع زمین وقفی در سال 1399 اشاره کرد.

به گزارش ایکنا از بوشهر، به مناسبت دهه وقف، مراسمی با حضور محمدرضا اسماعیل‌پور، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر، رئیس شورای شهر و جمعی از مسئولان استانی روز گذشته 22 مهر ماه در ستاد بازسازی عتبات استان بوشهر ( واقع در قدمگاه عباسعلی) برگزار شد.

اسماعیل‌پور با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در حوزه وقف، گفت: امام خانه ای در کلام خود، وقف را یک نهاد ممتاز دینی می‌داند و از همین رو اهمیت آن بر مسئولان پوشیده نیست و در استان نیز بزرگانی همچون مدیر کل و معاونین ثبت اسناد، دادگستری و دادستان‌ها برای احقاق حق وقف، هیئت امنا و اماکن مذهبی بخاطر حرکت‌های جهادی و همچنین رئیس شورای شهر که بی هیچ چشم داشتی برای احیا موقوفات تلاش می‌کنند قدردانی می‌کنم.

وی در ادامه بیان کرد: طی گزارشات رسیده بیش از 530 وقف نامه و 150 بقعه متبرکه فعال در استان وجود دارد که همه این بقاع متبرکه و موقوفات به شکل مردمی و فی سبیل‌الله و تحت نظارت اداره اوقاف اداره می‌شود.

مدیر کل اوقاف بوشهر در ادامه افزود: تاکنون در زمینه احیا وقف گام‌های بزرگی برداشته شده است که از جمله آن می‌توان به یکی از خدمات ارزنده ادارات اجرایی استان یعنی تثبیت سند بیش از یک میلیون متر مربع زمین وقفی در سال 1399 اشاره کرد و همچنین با توجه به تلاش‌های صورت گرفته در حال حاضر بیش از 160 هکتار از زمین‌های اوقافی آزاد و به آغوش وقف باز گشته است.

وی نشر معارف، روضه خوانی، رسیدگی به نیازمندان، کمک به ازدواج و مسکن جوانان را از جمله نیات واقفان دانست و بیان کرد: در باب موقوفات عام، بنیاد امور خیریه با ایجاد شناسه‌های فرهنگی به اجرای نیت اقدام می‌کند.

اسماعیل پور یادآور شد: واقفین بوشهری در زمان شیوع کرونا نیز همچنان کمک های مؤمنانه خود را ادامه داده‌ و تاکنون ادارات استان بیش از شصت هزار بسته معیشتی را توزیع کرده اند.

مدیر کل اوقاف استان بوشهر تصریح کرد: با توجه به انتظارات رهبری،سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای هماهنگی خود با گام دوم انقلاب به ایجاد تفاهم نامه‌هایی با مسکن و شهرسازی پرداخته است.

وی همچنان بر این موضوع که سازمان اوقاف می‌خواهد از حالت اجاری خارج شود تاکید کرد و افزود: سازمان اوقاف می تواند در باب صنعت، تولید و مشارکت وارد مذاکره شود، حتی بودجه ای به مبلغ یکصد و پنجاه میلیون تومان در سال 1400 به همین منظور در نظر گرفته شده که سرمایه گذاری در زمینه پرورش ماهی در قفس و شرکت‌های تعاونی پرورش میگو در اولویت است.

ارسالی/ تثبیت سند بیش از یک میلیون متر مکعب زمین وقفی در سال 1399

ارسالی/ تثبیت سند بیش از یک میلیون متر مکعب زمین وقفی در سال 1399ارسالی/ تثبیت سند بیش از یک میلیون متر مکعب زمین وقفی در سال 1399

ارسالی/ تثبیت سند بیش از یک میلیون متر مکعب زمین وقفی در سال 1399

ارسالی/ تثبیت سند بیش از یک میلیون متر مکعب زمین وقفی در سال 1399

ارسالی/ تثبیت سند بیش از یک میلیون متر مکعب زمین وقفی در سال 1399

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha