چهارمحال‌وبختیاری می‌تواند قطب گردشگری کشور باشد
کد خبر: 4005146
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸

چهارمحال‌وبختیاری می‌تواند قطب گردشگری کشور باشد

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه چهارمحال و بختیاری می‌توانست قطب گردشگری، تولید صنایع‌دستی و اقتصاد اول گردشگری باشد، گفت: این اتفاق تاکنون رخ نداده است، سند ارتقای شاخص‌های فرهنگی استان باید در این راستا مورد توجه باشد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، احمد راستینه، نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی ۲۳ مهرماه در جلسه اختتامیه سفر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در پایان این سفر یک سند جامع جهت ارتقای شاخص‌های فرهنگی استان به تصویب می‌رسد، اظهار کرد: این سند باید مورد توجه وزارتخانه‌ها، ارگان‌ها و سازمان‌ها قرار بگیرد.

راستینه با تأکید بر اینکه چهارمحال و بختیاری می‌توانست قطب گردشگری، تولید صنایع‌دستی و اقتصاد اول گردشگری باشد، گفت: این اتفاق تاکنون رخ نداده است، سند ارتقای شاخص‌های فرهنگی استان باید در این راستا مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری در سرانه رتبه ۲۸ کشور را به‌خود اختصاص داده است، عنوان کرد: این استان ۲۲۰۰ متر از دریا ارتفاع دارد، اما این ظرفیت برای تبدیل این استان به اردوبام رشته‌های ورزشی مورد غفلت واقع شده است.

راستینه افزود: موقعیت جغرافیایی چهارمحال و بختیاری، آب و هوای مساعد و ارتفاع از دریا از جمله ویژگی‌هایی است که می‌تواند بهترین شرایط را برای دوره آماده‌سازی تیم‌های ملی فراهم کند، اما شاهدیم اردوهای آماده‌سازی تیم ملی با هزینه گزاف در خارج از کشور برگزار می‌شود، باید این مسئله نیز در سند جامع ارتقای فرهنگی استان گنجانده شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به پروژه‌های نیمه‌تمام در حوزه ورزش و فرهنگ، بیان کرد: در خصوص زیرساخت‌های فرهنگی در برخی شهرها وضعیت مطلوب و در برخی شهرها وضعیت نامطلوب است که این مسئله نماد بی‌عدالتی خواهد بود، بسیاری از پروژه‌های فرهنگی توسط خیران احداث شده و برای تجهیز نیازمند اعتبار هستیم.

وی در خصوص وضعیت حوزه‌های علمیه‌، یادآور شد: حوزه‌های علمیه در تربیت نیروهای روحانی دچار مشکل هستند، حوزه‌های علمیه نیازمند اعتبار برای رفع مشکلات خود هستند، همچنین باید حمایت از مراکز قرآنی مدنظر باشد.

راستینه در پایان با تأکید بر اینکه معضل اول چهارمحال و بختیاری مسئله بیکاری است، خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های بسیار خوبی برای ایجاد اشتغال در این استان وجود دارد، دستگاه‌های اجرایی و وزرتخانه‌ها باید در سند جامع ارتقای شاخص‌های فرهنگی در راستای ایجاد اشتغال بکوشند.

انتهای پیام
captcha