برنامه‌های جامع برای حمایت از وقف در جامعه تدوین شود
کد خبر: 4004445
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۱

برنامه‌های جامع برای حمایت از وقف در جامعه تدوین شود

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی دهه وقف را فرصتی برای بررسی آثار، برکات و چالش‌های پیش روی وقف برشمرد و بر ضرورت تدوین برنامه‌های جامع برای رشد و حمایت از وقف تأکید کرد.

حجت‌الله فیروزی، نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، بر ضرورت استفاده از ظرفیت دهه وقف تأکید کرد و گفت: دهه وقف فرصتی برای بررسی آثار و برکات و همچنین چالش‌های پیش روی این صدقه جاریه توسط بزرگان، نخبگان و خیران جامعه است.

وی افزود: ضروری است زمینه‌های لازم اداری در راستای اجرایی مطمئن و در قالب برنامه‌های جامع برای رشد و حمایت از مجموعه‌ای که به تعبیر مقام معظم رهبری سازمان مفتخرین است، ایجاد شود.

فیروزی با یادآوری اینکه امام خمینی(ره) در سخنان خود بر بهره‌مندی جامعه از فضیلت و پاداش بیشمار وقف تأکید داشته است، گفت: استفاده بهینه از موقوفات بر اساس نیات وقف‌کنندگان و همچنین بازگرداندن موقوفات تحریف شده احتمالی به محل قانونی، شرعی و واقعی خود می‌تواند گسترش دهنده این کار مبارک باشد و به آن جامعیت ببخشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از واقفان نیک‌‌اندیش که سرمایه خود را به این امر خداپسندانه اختصاص داده‌اند، بر ضرورت ترویج بیش از پیش فرهنگ وقف در جامعه تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha