تعداد موقوفه‌ها در اردبیل به 1500 مورد می‌رسد
کد خبر: 4003909
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸

تعداد موقوفه‌ها در اردبیل به 1500 مورد می‌رسد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، گفت: در تلاش برای احیا و برخورداری استان اردبیل از عایدات موقوفات هستیم که در این سال‌ها تعداد موقوفه‌ها به یک هزار و 500 مورد می‌رسد.

رضازاده// تعداد موقوفه‌ها در اردبیل به 1500 مورد می‌رسدبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ستوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، 19 مهرماه، در مراسم گرامیداشت دهه وقف در اردبیل، اظهار کرد: در طول 1.5 سال گذشته برنامه‌ریزی برای تک برگی کردن اسناد وقفی در استان اردبیل محقق شده که به همین منظور 114 فقره سند وقفی تبدیل شده است.

وی با اشاره به جایگاه ممتاز وقف در کشور نیز بیان کرد: تلاش برای احیا و برخورداری استان اردبیل از عایدات این موقوفات است که در این سال‌ها درصدد پیگیری موقوفات در استان هستیم که هم‌اکنون این موقوفه‌ها به یک هزار و 500 مورد می‌رسد که پیگیری‌های لازم در این زمینه به عمل آمده است.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، ادامه داد: از اهم اقدامات انجام یافته می‌توان به احیاسازی، تولید و اشتغال و افزایش عایدات موقوفات اشاره کرد که در طول 18 ماهه گذشته 340 سند مالکیت اولیه برای موقوفات صادر شده و 549 رقبه نیز از مزایای اسناد تک برگی بهره‌مند شده‌اند.

ستوده اظهار کرد: استفاده از آرای قضایی در احیای موقوفات جزو اهو مواردی است که ایجاد تحول اساسی در این زمینه مورد توجه قرار گرفته و کارها را از شرایط روزمرگی به فضای تحولی در بخش موقوفات سوق دهیم.

وی از افزایش درآمد اداره کل اوقاف در یک سال گذشته خبر داد و خاطر نشان کرد: 96 درصد افزایش درآمد در بخش اوقاف و امور خیریه تحقق پیدا کرده و سعی و تلاشمان بر این است تا از ظرفیت موقوفات مشارکتی و در اختیار دستگاه‌های اجرایی نیز استفاده کنیم.

انتهای پیام
captcha