آغاز واکسیناسیون دانش‌آموزان گروه سنی ۱۲سال به بالا در کرمان
کد خبر: 4001831
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴

آغاز واکسیناسیون دانش‌آموزان گروه سنی ۱۲سال به بالا در کرمان

روند واکسیناسیون دانش‌آموزان گروه سنی ۱۲ سال به بالا در استان آغاز شده است و دانش‌آموزان برای ثبت‌نام می‌توانند به سامانه salamat.gov.ir مراجعه کنند.

به گزارش ایکنا و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، ماشاالله میرزاحسینی، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان با بیان این که روند واکسیناسیون دانش‌آموزان گروه سنی ۱۲ سال به بالا در استان آغاز شده است، گفت: دانش آموزان جهت ثبت نام به سامانه salamat.gov.ir مراجعه کنند.

وی مهمترین عامل قطع زنجیره کرونا را بر اساس آخرین یافته‌های تحقیقاتی، تزریق واکسن و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در جامعه بیان کرد و افزود: با وجود اینکه تزریق واکسن برای دانش‌آموزان اجباری نیست اما از دانش‌آموزان و اولیای آن‌ها درخواست می‌شود هر چه سریع‌تر جهت تزریق واکسن اقدام کنند.

میرزاحسینی با اشاره به شعار «تضمین سلامت، استمرار آموزش و ارتقا سلامت» آموزش و پرورش استان در سال جاری و تأکید بر اولویت سلامت دانش‌آموزان و فرهنگیان اظهار کرد: برای حضور تدریجی دانش‌آموزان در مدارس علاوه بر انجام واکسیناسیون نیاز به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و آماده سازی مدارس است که در قالب پروژه مهر، این تمهیدات پیگیری و اجرایی شده و یا در حال اجرا است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان افزود: در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ ساله‌ها در ۶ پایه تحصیلی نزدیک به ۳۰۰ هزار دانش‌آموز در استان کرمان واکسینه خواهند شد.

میرزاحسینی با بیان این که مدارس از سوم مهرماه به اشکال مختلف حضوری، غیرحضوری و یا ترکیبی از این دو، شروع به فعالیت کرده‌اند، تصریح کرد: امیدواریم با همکاری اولیای دانش‌آموزان و همچنین واکسیناسیون جامع معلمان، دانش‌آموزان و سایر عوامل مدرسه سال تحصیلی جدید را بعد از سپری شدن نزدیک به دو سال مدیریت غیرحضوری، کلاس‌های درس را به شکل حضوری تدریجی از آبان ماه سال جاری شاهد باشیم.

وی ایمن سازی مدارس از لحاظ بهداشتی و همچنین سلامتی دانش‌آموزان را جزو اولویت‌های آموزش و پرورش استان شمرد و بیان کرد: تاکنون 95درصد معلمان دُز اول و نزدیک به ۴۰ درصد دُز دوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha