کرمان پیشرو در زمینه برگزاری آموزش‌ها‌ی دوره سالمندی
کد خبر: 4001735
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷

کرمان پیشرو در زمینه برگزاری آموزش‌ها‌ی دوره سالمندی

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه کرمان در زمینه برگزاری آموزش‌ها‌ی دوره سالمندی همواره پیشرو بوده است، تصریح کرد: مهمترین اقدام انجام شده در خصوص سالمندان تنظیم سند سالمندی استان بود که اکنون به‌دلیل جامعیت و فراگیری آن به سندی ملی تبدیل و به همه استان‌ها ابلاغ شده است.

به گزارش ایکنا از کرمان، به‌مناسبت هفته سالمند تعدادی از سالمندان مقیم مراکز تحت نظارت بهزیستی کرمان به همراه مدیرکل بهزیستی استان کرمان، مدیر بهزیستی شهرستان کرمان، مسئولین مرکز سالمندان روزانه احسان و تعدادی از کارشناسان سالمندان بهزیستی امروز، دهم مهرماه با حضور در گلزار شهدای شهر کرمان با شهدا تجدید میثاق کردند.

عباس صادق‌زاده، مدیرکل بهزیستی استان کرمان در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از دست‌اندرکاران و دستگاه‌های اجرایی که در زمینه سند سالمندی فعالیت می‌کنند، گفت: با توجه به شتاب جامعه به سمت سالمند شدن، نیاز است در زمینه زیرساخت‌های جامعه‌ای مناسب سالمندان تلاش کرد.

وی با بیان اینکه تاکنون در استان کرمان اقدامات خوبی در جهت آموزش سالمندان صورت گرفته است، افزود: هم اکنون بیش از ۱۴ مرکز  ویژه سالمندان در استان فعالیت می‌کنند.

صادق‌زاده تصریح کرد: مهمترین اقدام انجام شده در خصوص سالمندان تنظیم سند سالمندی استان بود که اکنون به‌دلیل جامعیت و فراگیری آن به سندی ملی تبدیل و به همه استان‌ها ابلاغ شده است. همچنین کرمان در زمینه برگزاری آموزش‌ها‌ی دوره سالمندی همواره پیشرو بوده است.

وی با اشاره به کاهش رشد جمعیت در سال‌های اخیر اظهار داشت: رشد جمعیت در سال‌های اول انقلاب ۶ درصد بود اما الان این رشد ۲درصد شده است و این موضوع زنگ خطر سالمندی را برای ما به صدا در آورده است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان شعر امسال جامعه جهانی به‌مناسبت روز جهانی سالمند را بهره‌مندی عادلانه همه سنین از خدمات دیجیتال و فناوری اعلام کرد و گفت: چه بخواهیم و چه نخواهیم  درصد رشد سالمندی بالارفته و اکنون با رشد 8.2 درصدی سالمندی و کاهش جمعیت روبرو هستیم. و اگر زودتر برای این موضوع فکری نکنیم آینده با مشکلات و چالش‌های بسیاری روبرو خواهیم شد و یقین بدانید که یکی از مهمترین چالش‌های سال‌های آینده ما سالمندی جامعه خواهد بود.

صادق‌زاده با بیان اینکه باید بیش از گذشته به مناسب سازی محیط اهمیت بدهیم، ادامه داد: آوردن سالمندان به بیرون از خانه، آشنا کردن فرزندان با دوره سالمندی، آموزش روند سالم پیر شدن و غیره از مسائلی است که باید جامعه به آن اهمیت بدهد. باید راه برای حضور سالمندان در جامعه از سوی مردم فراهم باشد و رویکرد دستگاه‌های اجرایی ذیربط به سمت پویایی سالمندان حرکت نماید.

وی با اشاره به اینکه تمامی سالمندان مقیم مراکز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند از تلاش دبیرخانه سالمندان و مرکز بهداشت در امر واکسیناسیون کووید ۱۹ در مراکز شبانه‌روزی و مراکز روزانه سالمندان قدردانی به عمل آورد.

عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع)، قرائت زیارت عاشورا و تقدیم گل و ادای احترام سالمندان و مدعوین به شهدا و سردار دلها از دیگر برنامه‎‌های انجام شده در این مراسم بود.

انتهای پیام
captcha