کرسی «بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور» برگزار شد
کد خبر: 4001633
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۰
با ارائه حجت‌الاسلام رضا غلامی؛

کرسی «بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور» برگزار شد

نخستین کرسی ترویجی از سلسله کرسی‌های مرکر فرهنگی و دانشگاهی امام خمینی (ره) دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان «بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور» چهارشنبه هفتم مهرماه ۱۴۰۰ با ارائه حجت‌الاسلام والمسلمین رضا غلامی برگزار شد.

به گزارش ایکنا، در این کرسی، محمد رحیم عیوضی، استاد دانشگاه شاهد و همچنین ناظمی اردکانی، دانشیار دانشگاه امام حسین (ع) به عنوان ناقد و دکتر اشرفی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان مدیر کرسی حضور داشتند. ابتدا طبق مقررات کرسی‌ها، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا غلامی در مدت ۳۰ دقیقه دیدگاه خود را درباره چارچوب بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور ارائه کردند. در ارائه وی، ابتدا تبیین مفروضات حاکم بر بازسازی، مفهوم، لایه‌های هشتگانه، رویکردهای اصلی، مبانی، اهداف، غایات و نیز الزامات بازسازی صورت گرفت و سپس وی وارد بحث مراحل و نقطه کانونی بازسازی شد و آنها را یک به یک تشریح کرد.

بعد از پایان ارائه حجت‌الاسلام غلامی، ناقدان نقدهای خود را در زمان مقرر مطرح نموده و ضمن بیان نقاط قوت دیدگاه و تقدیر از حجت‌الاسلام غلامی، به برخی خلاءها و کاستی‌های دیدگاه ایشان اشاره کردند. سپس حجت‌الاسلام رضا غلامی پاسخ‌های خود را به نقدها بیان کرد. او در پاسخ به ایرادات طرح شده از سوی ناقدان، دیدگاه خود را قطعه نخست از ده‌ها قطعه پازلی دانست که از جهت علمی باید برای بازسازی چینش شود و تاکید کرد که در این ارائه هدف، طراحی بازسازی نیست بلکه منظور ارائه چارچوبی برای طراحی بازسازی است. در انتها نیز سئوالات شرکت کنندگان که به صورت حضوری و مجازی شرکت بودند مطرح و حجت‌الاسلام غلامی به سئوالات پاسخ داد.

نخستین‌ کرسی از سلسله کرسی‌های طرح و نقد دیدگاه های علمی اساتید دانشگاه که با ابتکار دانشگاه آزاد اسلامی تحت عنوان بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور در حال برگزاری است با جمع بندی دکتر اشرفی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد و رئیس مرکز فرهنگی و دانشگاهی امام خمینی (ره) به پایان رسید.

انتهای پیام
captcha