استاد ممتاز دانشگاه سمنان مشاور وزیر علوم شد
کد خبر: 4001349
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۲

استاد ممتاز دانشگاه سمنان مشاور وزیر علوم شد

پروفسور علی خیرالدین، استاد ممتاز دانشگاه سمنان، مشاور وزیر علوم و مامور راه‌اندازی معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری شد.

استاد ممتاز دانشگاه سمنان مشاور وزیر علوم شد

به گزارش ایکنا از سمنان، محمد علی زلفی گل، وزیر علوم و فناوری، علی خیرالدین، استاد ممتاز مهندسی عمران و رئیس پیشین دانشگاه سمنان را به سمت «مشاور وزیر در امور علمی، تحقیقاتی و فناوری» انتخاب و ماموریت تاسیس معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را به وی محول کرد.

دکتر خیرالدین که تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد مهندسی عمران را در دانشگاه علم و صنعت ایران و دکتری عمران- سازه را در دانشگاه مک گیل کانادا گذرانده طی سال های 1385 تا 93 ریاست دانشگاه سمنان را بر عهده داشته است.

معاونت فناوری وزارت علوم با ابلاغیه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در مهرماه 1384 که در راستای کوچک شدن دولت در برنامه چهارم توسعه حکم به ادغام ساختار فناوری وزارت علوم با معاونت پژوهشی داده بود حذف شد و آنچنان که در همان زمان بارها هشدار داده شده بود به تضعیف جایگاه وزارت عتف در بعد فناوری منجر شد.

پروفسور علی خیرالدین عضو هیات علمی دانشکده مهندسی عمران و اولین استاد ممتاز دانشگاه سمنان با بیش از ۴۰ سال سابقه تدریس در آموزش عالی و بیش از ۱2 سال سابقه بعد از استاد تمامی است؛ وی دارای بیش از ۲۰ دانش‌آموخته دکتری تخصصی، و ده‌ها دانش‌آموخته کارشناسی ارشد پس از ارتقاء به مرتبه استادی بوذه و در مجموع دارای ۱۲ کتاب تألیفی، بیش از ۵۰۰ مقاله ISI و علمی پژوهشی و چندین طرح بین المللی و ملی و ثبت اختراع است

انتهای پیام
captcha