حق‌طلبی را از شهدا بیاموزیم/ تجلیل از عکاس ایکنا
کد خبر: 4000348
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶

حق‌طلبی را از شهدا بیاموزیم/ تجلیل از عکاس ایکنا

رئیس جهاددانشگاهی فارس با بیان اینکه راه شهدا حق‎‌طلبی است، گفت: شهدا هیچ‌گاه به دنبال مصلحت‌طلبی‌های شخصی و جناحی نبودند و ما هم باید به این سیره متوسل شویم.

به گزارش ایکنا از فارس، همزمان با فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، مراسم گرامیداشت این ایام در جهاددانشگاهی فارس به همراه تجلیل از پیشکسوتان و یادگاران دوران دفاع مقدس شاغل در این نهاد و اعطای احکام اعضای پایگاه مقاومت بسیج جهاددانشگاهی فارس امروز، 4 مهرماه در شیراز برگزار شد.

مظاهر بابایی، رئیس جهاددانشگاهی فارس در این مراسم ضمن گرامیداشت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و یاد شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مدافع حرم و سلامت گفت: در دوران باشکوه و با عظمت دفاع مقدس، بسیجیان دریا دل و دلاورمردان سپاه و رزم‌آوران ارتش و دیگر اقشار مختلف مردم حول محور ولایت جمع شدند و با اتحاد، ایمان راسخ و عشق و ارادت نسبت به امام راحل، پا در عرصه نبرد گذاشته و مردانه از این مرز و بوم حراست کردند.

وی با تأکید بر اینکه شهدا چراغ راه هدایت هستند زیرا توانستند به قله‌های رفیع انسانیت دست یابند، هفته دفاع مقدس را یادآور رشادت‌ها و حماسه‌های ایثارگران و شهدا در دوران دفاع مقدس دانست و گفت: امروز باید دغدغه زنده نگه داشتن یاد و راه شهدا داشته باشیم.

بابایی با بیان اینکه حفظ ارزش‌های انقلاب باعث می‌شود یاد شهدا زنده بماند، گفت: بین ارزش‌های انقلاب اسلامی و زنده نگه داشتن شهدا یک رابطه مستقیم وجود دارد که پرداختن به هر کدام باعث تقویت دیگری می‌شود.

وی با یادآوری منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و گنجینه جنگ گفت: همان‌طور که معظم‌له فرمودند جنگ ما یک گنج بود که باید از منابع آن به خوبی بهره‌برداری کنیم و البته این گنج هم پایانی نیست و هرچقدر از گذشت آن بگذرد، باز هم درس‌های تازه و نو هستند.

رئیس خبرگزاری ایکنا شعبه فارس با بیان اینکه باید در انتقال مفاهیم دفاع مقدس به نسل جدید از شیوه‌های جدید و مبتکرانه بهره جوییم، گفت: شهدا ارزشمندترین دارایی خویش یعنی جان را در طبق اخلاص گذاشتند و نگفتند که سهم ما از سفره انقلاب چیست.

وی با تصریح اینکه شهدا ثابت کردند که باید برای رضای خدا ایثار، فداکاری، مسئولیت‌پذیری، محبت و صداقت در تمام امور داشته باشیم، افزود: باید تلاش کنیم در هر مسئولیتی و رده‌ای که هستیم، تداوم‌گر راه شهدا با تمام و توان و وسع خویش باشیم.

بابایی با یادآوری دوباره سیره شهدا تصریح کرد: راه شهدا راه حق‎‌طلبی و دین و اسلام و انقلاب است و باید از آنان این درس‌ها را بیاموزیم؛ شهدا هیچ‌گاه به دنبال مصلحت‌طلبی‌های شخصی و جناحی نبودند و ما هم برای اینکه بتوانیم راه آنان را ادامه دهیم باید به این سیره آنان توسل جوییم.

رئیس جهاددانشگاهی فارس یاد سردار دل‌ها را گرامی داشت و گفت: شهید قاسم سلیمانی یکی از شاخص‌ترین یادگاران دوران دفاع مقدس بود که حتی بعد از جنگ هم حماسه‌های فراوانی آفرید و با اینکه فرسنگ‌ها دور از کشور خدمت کرد، اما مردم همواره خدمات او را احساس کرده و قدردان آن‌ها بودند.

وی با بیان اینکه امروز راه شهدا و ایثارگران ادامه دارد، نمونه آن را ماجرای فداکاری نوجوان 15 ساله خوزستانی دانست و افزود: اینان تربیت شده نظام مقدس جمهوری اسلامی و مکتب عاشورا هستند. کسانی که به دنبال سیاه‌نمایی بوده و هستند این موارد را به خوبی مشاهده کنند که ما چنین نسلی داریم که همان نسل رزمندگان دفاع مقدس و مدافعان حرم هستند.

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم از جمعی از یادگاران دوران دفاع مقدس شاغل در جهاددانشگاهی فارس از جمله احمدرضا مداح، عکاس خبرگزاری ایکنا تجلیل به عمل آمد. همچنین در این مراسم زهرا عسکری، سردبیر ایکنا فارس هم حکم خویش را به عنوان معاونت خواهران پایگاه مقاومت بسیج شهدای جهاددانشگاهی فارس دریافت کرد.

انتهای پیام
captcha