تمهیدات لازم برای حضور دانشجویان پیش‌بینی شده است
کد خبر: 4000212
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۳
معاون آموزشی دانشگاه شهرکرد:

تمهیدات لازم برای حضور دانشجویان پیش‌بینی شده است

معاون آموزشی دانشگاه شهرکرد با یادآوری اینکه آموزش مجازی دانشگاه آغاز شده است، بیان کرد: تمهیدات و پیش‌بینی‌های لازم برای حضور دانشجویان نیز فراهم شده و به‌تدریج با بهبود وضعیت بیماری و اعلام ستاد کرونا و وزارتخانه این مهم عملیاتی خواهد شد.

حمدالله مشتاقی، معاون آموزشی دانشگاه شهرکرد در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به تمهیدات این دانشگاه برای استقبال از دانشجویان جدیدالورود، اظهار کرد: با توجه به تداوم شرایط نامطلوب و شکننده شیوع کرونا و تکمیل نشدن واکسیناسیون دانشجویان، آغاز سال تحصیلی جدید به‌صورت حضوری مقدور نیست بنابراین تمهیداتی برای آشنایی دانشجویان پذیرفته شده امسال اندیشیده شده است که شامل فیلم و محتوای معرفی بخش‌های دانشگاه است که در فضای مجازی در اختیار این دانشجویان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: به‌محض بهبود شرایط و مجوز ستاد کرونا، فعالیت حضوری دانشجویان در دانشگاه آغاز خواهد شد که بر همین اساس، شرایط برای برگزاری برنامه دو روزه استقبال از دانشجویان جدیدالورود که هر ساله در آستانه سال تحصیلی جدید برای آنان اجرا می‌شد، مهیا خواهد شد.

مشتاقی در خصوص مشکلات ارائه آموزش حضوری به دانشجویان، بیان کرد: قاطبه دانشجویان و اساتید از آموزش حضوری در دانشگاه استقبال می‌کنند و آموزش حضوری را بر مجازی ترجیح می‌دهند اما مشکل اصلی حضوری شدن آموزش را باید مربوط به بخش خوابگاهی دانشگاه دانست که بخشی از مشکلات آن قابل پیش‌بینی و بخش دیگر غیرقابل پیش‌بینی است.

این مدرس دانشگاه با ذکر اینکه در حال حاضر خوابگاه‌های دانشگاه شهرکرد برای دانشجویان دکتری و کارشناسی ارشد که مشغول تدوین رساله و پایان‌نامه هستند فعال است، افزود: برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی، اتاق‌ها به‌صورت انفرادی در اختیار این دانشجویان قرار دارد اما اگر بازگشایی کامل صورت گیرد قاعدتاً امکان اختصاص یک اتاق به هر دانشجو وجود ندارد بنابراین پیش‌بینی می‌شود که وزارتخانه به‌تدریج و به‌صورت مقطع به مقطع اجازه بازگشایی و ورود دانشجویان را بدهد.

مشتاقی با ذکر اینکه برخی مشکلات بازگشایی کامل دانشگاه غیر قابل پیش‌بینی است و در زمان بازگشایی احصا می‌شود، تصریح کرد: واکسیناسیون دانشجویان احتمالاً تا اواخر مهر تکمیل می‌شود اما طبق اعلام مسئولان بهداشتی ممکن است در پاییز با خیز جدید کرونا مواجه باشیم که این امر ممکن است معادلات و تمهیدات بازگشایی را تحت تأثیر قرار دهد.

معاون آموزشی دانشگاه شهرکرد با یادآوری اینکه آموزش مجازی دانشگاه آغاز شده است، بیان کرد: برنامه‌ریزی و پیش‌بینی‌های لازم برای حضور دانشجویان نیز انجام شده و به‌تدریج با بهبود وضعیت کرونایی و اعلام ستاد کرونا و وزارتخانه این مهم عملیاتی خواهد شد.

انتهای پیام
captcha