مدارس محلی برای اسطوره‌سازی و تمدن‌سازی هستند
کد خبر: 4000160
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۷
استاندار چهارمحال‌وبختیاری:

مدارس محلی برای اسطوره‌سازی و تمدن‌سازی هستند

استاندار چهارمحال‌وبختیاری با تأکید بر اینکه مدارس محلی برای اسطوره‌سازی و تمدن‌سازی هستند، گفت: اگر تعلیم و تربیت توأم با معنویت نباشد شاهد تاریخ‌سازی، تمدن‌سازی و اسطوره‌سازی نخواهیم بود.

مدارس محلی برای اسطوره‌سازی و تمدن‌سازی هستند

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، اقبال عباسی، استاندار، سوم مهرماه در آئین نمادین بازگشایی مدارس در آموزشگاه شبانه‌روزی عشایری روستای دوپلان در منطقه محروم مشایخ با اشاره به اینکه عموما کشورها به‌دنبال تمدن‌سازی، اسطوره‌سازی و تاریخ‌سازی هستند، اظهار کرد: این مسائل در سایه تعلیم و تربیت محقق می‌شود، اگر تعلیم و تربیت به‌درستی انجام نشود، هیچ‌کدام از این اهداف محقق نخواهد شد.

عباسی با اشاره به موضوع ایثار و فداکاری، گفت: ایثارگر به فردی اطلاق می‌شود که از حق خود به نفع دیگری می‌گذرد، این روزها شاهد ایثارگری دانش‌آموز ایثارگر و فداکار علی لندی از اهالی روستای لندی در این استان هستیم که در نهایت ایثارگری جان خود را برای کمک به هم‌نوع به خطر انداخت، این دانش‌آموز قرار بود در پایه نهم در دبیرستان شهید استکی شهرکرد تحصیل کند.

وی افزود: در هشت سال دوران دفاع‌مقدس نیز شاهد ایثارگری رزمندگان ایران اسلامی بودیم که جانانه و با دست خالی در برابر استکبار جهانی ایستادند و اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک ایران جدا شود، اکنون نیز پس از گذشت بیش از چهار دهه از پایان جنگ تحمیلی آرامش و امنیت بر کشور حاکم است، شهدا، آزادگان و جانبازان دوران دفاع مقدس که در بین آن‌ها خیل عظیمی از فرهنگیان و دانش‌آموزان نیز حضور دارند، نمونه بارز قهرمانان و اسطوره‌های دوران هستند.

عباسی با تأکید بر اینکه مدارس محلی برای اسطوره‌سازی و تمدن‌سازی هستند، گفت: اگر تعلیم و تربیت توأم با معنویت نباشد شاهد تاریخ‌سازی، تمدن‌سازی و اسطوره‌سازی نخواهیم بود، تعلیم و تربیت صحیح به انسان دانایی و توانایی می‌بخشد و انسان‌های ضعیف و ناتوان را به خلاقیت و اختراع می‌کشاند تا نیازهای خود را برطرف کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به شرایط آموزش در دوران شیوع کرونا و آموزش مجازی، توضیح داد: بسیاری از معلمان با فضای مجازی و آموزش از راه دور در ابتدای شیوع کرونا آشنایی نداشتند، زیرا فکر نمی‌کردند که به‌علت یک بیماری مدارس تعطیل بشود و بخواهند با استفاده از ابزارهای آموزش مجازی امر تعلیم و تربیت را پیگیری کنند، اما شاهد درخشش معلمان در این عرصه بودیم و جای تقدیر دارد.

وی عنوان کرد: معلمان انسان و انسانیت را به دانش‌آموزان آموزش می‌دهند و آن‌ها را پرورش می‌دهند، دانش‌آموزان باید ادامه‌دهنده راه شهدای کربلا باشند.

عباسی در پایان با بیان اینکه در حوزه زیرساختی اقدامات خوبی در منطقه مشایخ و اردل صورت گرفته است، بیان کرد: محورهای مواصلاتی از دوپلان تا فیروزآباد، گورمیزه به اردل، اردل به ناغان، کوه سفید به لردگان و ... در حال احداث و یا احداث شده است.

درصدد ارتقای کیفیت آموزش با حضوری شدن مدارس هستیم

در ادامه فرحناز قائدامینی، مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه سال گذشته به‌واسطه شیوع ویروس کرونا شاهد حضور دانش‌آموزان در مدارس نبودیم، اظهار کرد: امسال با تمهیداتی که اندیشیده شده به تدریج شاهد حضور دانش‌آموزان در مدرسه و آموزش چهره به چهره با اولویت سلامت معلمان و دانش‌آموزان هستیم.

وی افزود: شعار سال تحصیلی جدید باتوجه به تقارن بازگشایی مدارس و ایام اربعین به‌نام "تعلیم و تربیت کیفی در سایه عطر حسینی" نامگذاری شده است تا معلمان با درس گرفتن از سیره معصومین و امام حسین(ع) به تربیت دانش‌آموزان بپردازند.

قائدامینی با تأکید بر اینکه در ایام شیوع کرونا کیفیت آموزش در بحث آموزش به شیوه مجازی کاهش پیدا کرد، گفت: درصدد هستیم با حضوری شدن مدارس کیفیت آموزش در مدارس را ارتقا دهیم و عقب‌ماندگی تحصیلی دانش‌آموزان را جبران کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری بیان کرد: دانش‌آموزانی که با تربیت دینی مورد آموزش قرار می‌گیرند، برای ایثار و فداکاری مکان و زمان نمی‌شناسند، شهید فهمیده‌ها در طول تاریخ تکرار می‌شود، امروز نیز شاهد ایثار دانش‌آموز علی لندی، دانش‌آموز دبیرستان شهید استکی بودیم که مقرر بود در پایه نهم به تحصیل بپردازد، اما برای نجات جان دو انسان جان خود را فدا کرد و به اسطوره تبدیل شد.

وی ادامه داد: به وجود چنین دانش‌آموزان ایثارگری که به سایرین درس ایثار و زندگی می‌دهند افتخار می‌کنیم، باید تلاش شود چنین دانش‌آموزانی را تربیت کنیم.

قائدامینی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در ایام کرونا برای بحث آموزش از راه دور، توضیح داد: تلاش شد تا اگر دانش‌اموزان در مدارس حضور ندارند، تعلیم و تربیت تعطیل نشود و خوشبختانه زیرساخت‌هایی نیز در مناطق مختلف فراهم شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در پایان عنوان کرد: شبکه آموزشی شاد در سال تحصیلی جاری به‌عنوان یک آیتم کمک آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد، مشکل ارتباط دوسویه معلمان و دانش‌آموزان در شبکه شاد حل شده است و معلمان و دانش‌آموزان می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

انتهای پیام
captcha