اهتمام به سلامت روان دانش‌آموزان در دوران پساکرونا
کد خبر: 3999954
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶

اهتمام به سلامت روان دانش‌آموزان در دوران پساکرونا

سرپرست آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه یکی از مهمترین آسیب‌هایی که به آن پرداخته نشده سلامت روان و آسیب‌هایی است که با شیوع کرونا به دانش‌آموزان وارد شده است، گفت: معلمان ضمن توجه به روان دانش‌آموزان باید روی موضوع ترس، نگرانی و دلهره دانش‌آموزان اهتمام ویژه داشته باشند.

معلمان روی موضوع ترس، نگرانی و دلهره دانش‌آموزان اهتمام ویژه داشته باشندبه گزارش ایکنا از لرستان، سیدعیسی سهرابی، سرپرست آموزش و پرورش لرستان در آیین بازگشایی مدارس و نواخته شدن زنگ «مهر و مقاومت» که امروز، سوم مهر همزمان با سراسر کشور در دبیرستان دخترانه شاهد خرم‌آباد برگزار شد، با بیان اینکه امسال نیز با وجود بیماری کرونا، این اطمینان خاطر را به همه مسئولان، دست‌اندرکاران و خانواده‌ها می‌دهیم که حق آموزش را ادا خواهیم کرد و آموزش تعطیل نخواهد شد، اظهار کرد: توسعه، آبادانی و پیشرفت در گرو آموزش است و چنانچه تعطیل شود باید پیشرفت و توسعه کشور را تعطیل شده محسوب کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین آسیب‌هایی که به آن پرداخته نشده سلامت روان و آسیب‌هایی است که دراین راستا به دانش‌آموزان وارد شده است، اضافه کرد: معلمان وظیفه توجه به روان دانش‌آموزان را دارند و باید روی موضوع ترس، نگرانی و دلهره دانش‌آموزان اهتمام ویژه داشته باشند.

سهرابی با بیان اینکه چنانچه دانش‌آموزی با اضطراب و استرس در کلاس مجازی و یا حضوری حاضر شود کارآیی لازم را ندارد و بازگشایی مدارس را نباید بازگشت به گذشته تلقی کرد، ادامه داد: با وجود این بیماری نامیمون کارهای مبارکی از جمله آموزش مبتنی‌ بر فضای الکترونیک و مجازی رخ داد. بنابراین، باید دقت شود که موضوعی که مدنظر سند تحول بنیادین است و بازگشایی مدارس را بازگشت به گذشته تلقی نکنیم.

وی با بیان اینکه افت یادگیری خواسته و ناخواسته رخ داد و مطالعات نشان می‌دهد که آموزش‌های مجازی می‌تواند 50 درصد آموزش‌های حضوری اثربخش باشد، افزود: این افت به‌صورت آشکار و پنهان در وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان کاملاً قابل مشاهده است.

سرپرست آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه تلاش معلمان برای همسان‌سازی سطح یادگیری و تربیتی دانش‌آموزان ضرورت دارد، گفت: هنر آموزش و پرورش استان این است که هیچ دانش‌آموزی از گردونه تعلیم و تربیت خارج نباشد، برای تک تک دانش‌آموزان برنامه خاص و ویژه داشته باشیم و دانش‌آموزان در هر روز هفته و روزهای غیرتعطیل در جریان آموزش و یادگیری باشند.

وی تصریح کرد: برای بازگشایی حضوری مدارس همه برنامه‌ریزان اولویت اصلی را سلامت دانش‌آموزان قرار دارند و این جز با کمک اولیا، مشارکت مسئولان و همه عوامل مؤثر در جریان تعلیم و تربیت میسر نخواهد شد.

سهرابی بیان کرد: در آموزش و پرورش همیشه با دقت‌نظر و با مسئولیت‌‌پذیری حداکثری به‌دنبال ادای آموزش و تعیلم و تربیت که از حق اصیل بشریت است هستیم، امسال توجه و اهتمام بیشتری به مسئله و حق سلامت خواهیم داشت، برای ما بسیار مهم و حائز اهمیت است که در همه برنامه‌ریزی‌ها سلامت دانش‌آموزان، خانواده‌ها و جامعه تضمین شود.

سرپرست آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه به مدد و یاری خانواده‌ها، دانش‌آموزان و مدیران می‌خواهیم ثابت کنیم دوگانه آموزش و سلامت ساده است، همان‌گونه که در این دو سال در مدیریت و مراقبت از بیماری کرونا خیلی از دوگانه‌هایی که به ناحق ایجاد شده بود بین دیانت و سلامت، معیشت و سلامت و واهی بودن آنها اثبات شده، گفت: امروز نیز به‌دنبال این هستیم که واهی بودن دوگانه سلامت و آموزش را اثبات کنیم.

سهرابی اضافه کرد: در همه ادوار آموزش و پرورش به بهداشت، سلامت و تندرستی جامعه توجه و اهتمام جدی داشته است و در غربالگری‌های دانش‌آموزان قبل از ورود به مدارس یکی از مصدایق این ادعاست.

انتهای پیام
captcha