زنگ آغاز سال تحصیلی در مدارس استان کرمان نواخته شد + عکس و فیلم
کد خبر: 3999911
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶

زنگ آغاز سال تحصیلی در مدارس استان کرمان نواخته شد + عکس و فیلم

زنگ آغاز سال تحصیلی در ۸ هزار مدرسه و فضای آموزشی استان کرمان نواخته شد و آموزش و پرورش فعالیت خود را در سال تحصیلی جدید با شعار «تضمین سلامت، استمرار آموزش و کیفیت برنامه‌ها» شروع کرد.

به گزارش ایکنا از کرمان، همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، امروز سوم مهرماه آئین نمادین نواختن زنگ مدرسه با حضور استاندار کرمان، مدیر کل آموزش و پرورش استان و جمعی از مسئولان در یکی از مدارس کرمان برگزار شد.

احمد اسکندری‌نسب، مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی بیان کرد: در جنگ تحمیلی فرهنگیان و دانش‌آموزان به ما درس مقاومت و ایثار دادند. که ثمره آن تقدیم ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز و 5 هزار شهید معلم بود.

زنگ آغاز سال تحصیلی در مدارس استان کرمان نواخته شد + عکس و  فیلم

وی با بیان اینکه در حوزه آموزش و پرورش مکتب شهید سلیمانی باید ترویج داده شود، گفت: امروز سرآغاز امیدواری به روزهای بهتر است و امیدواریم با حمایت مسئولان و همراهی اولیای گرانقدر بتوانیم در سال تحصیلی جدید آغاز باشکوهی داشته باشیم.

اسکندری نسب با اشاره به آغاز سال تحصیلی و حضور رئیس‌جمهور در برنامه شاد گفت: حمایت‌های رئیس‌جمهور از آموزش و پرورش نشان از جایگاه ویژه آموزش و پرورش دارد و امروز در استان کرمان قریب به 8 هزار مدرسه و فضای آموزشی زنگ آغازین نواخته می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه سال تحصیلی جدید در استان کرمان با 670 هزار دانش‌آموز در 30 هزار کلاس درس آغاز می‌شود، تصریح کرد: در سه مقطع تحصیلی مدارس را به تدریج به سمت حضوری پیش می‌بریم و در مدارس روستایی و عشایری استان که کمتر از ۱۵ نفر دانش‌آموز دارند، کار آموزش حضوری از امروز آغاز می‌شود.

زنگ آغاز سال تحصیلی در مدارس استان کرمان نواخته شد + عکس و  فیلم

وی با بیان اینکه حضور والدین در جشن غنچه‌ها و شکوفه‌ها نشانگر استقبال والدین از بازگشایی مدارس است، گفت: برای اینکه فضای نشاط در جامعه ایجاد شود باید مدارس را فعال کنیم زیرا مدرسه بهترین مکان برای انتقال ارزش‌هاست و جامعه را بیدار می‌کند.

اسکندری‌نسب تأکید کرد: مدسه باید برای همه آموزش‌های دینی، مذهبی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در اولویت قرار گیرد. زیرا مدرسه تضمین کننده آینده کشور است و دانش‌آموزان را به رشد حقیقی می‌رساند.

زنگ آغاز سال تحصیلی در مدارس استان کرمان نواخته شد + عکس و  فیلم

مدیرکل آموزش وپرورش استان کرمان با بیان اینکه مدرسه به نظام تعلیم و تربیت هویت می‌بخشد، اظهار کرد: در سال گذشته علیرغم آموزش مجازی، آموزش و پرورش استان کرمان دستاوردهای خوبی داشت. و میانگین نمرات دانش‌آموزان در آزمون‌های حضوری و همچنین در کنکور رشد بسیار خوبی داشت.

وی سلامت دانش‌آموزان را خط قرمز آموزش و پرورش دانست و گفت: در همین راستا همه توصیه‌ها برای سلامت دانش‌آموزان انجام گرفته است. توجه به سرانه بهداشتی مدارس در سال گذشته جزو اولویت‌ها بوده است و امروز نیز با شعار «تضمین سلامت، استمرار آموزش و کیفیت برنامه‌ها» آموزش و پرورش کار خود را شروع می‌کند.

زنگ آغاز سال تحصیلی در مدارس استان کرمان نواخته شد + عکس و  فیلم

اسکندری‌نسب‌ با تشکر از حمایت‌های خیرین استان کرمان در بحث نوسازی مدارس، از رشد ۷۰۰ درصدی کمک‌های خیرین در حوزه آموزش در استان کرمان در سال گذشته خبر داد و گفت‌: توانستیم بخش بسیاری از مشکلات آموزش و پرورش را با کمک خیرین حل و فصل کنیم.

بازدید استاندار و مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از کلاس‌های درس حضوری و غیر حضوری از دیگر برنامه‌های انجام شده در این مراسم بود.

فیلم این مراسم در ذیل تقدیم مخاطبان ایکنا می‌شود
 
 
انتهای پیام
captcha