چرا نمازها مؤثر واقع نمی‌شود / تقوای بدون پیشوای راستین کارساز نیست
کد خبر: 3999774
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶
امام‌جمعه بخش مرکزی یزد:

چرا نمازها مؤثر واقع نمی‌شود / تقوای بدون پیشوای راستین کارساز نیست

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد گفت: تقوای بدون پیشوای صادق سر از انحراف و کجی در می‌آورد و لذا همراهی و معیت با صادقان، شهدا و ابرار از نیازهای دنیا و آخرت ما در مسیر تقواست.

چرا نمازها مؤثر واقع نمی‌شود / تقوای بدون پیشوای راستین کارساز نیستبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی، امام‌جمعه بخش مرکزی یزد، امروز، دوم مهرماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بخش مرکزی یزد در خویدک، اظهار کرد: تقوای بدون پیشوای صادق سر از انحراف و کجی در می‌آورد و لذا همراهی و معیت با صادقان، شهدا و ابرار از نیازهای دنیا و آخرت ما در مسیر تقوا است و این موضوع را نیز پیوسته از خداوند طلب می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در فرازهایی از زیارت عاشورا نیز مطالبه معیت با حضرت سیدالشهدا(ع) را مطرح می‌کنیم، گفت: گاهی سؤال می‌کنند چرا نمازها مؤثر نیست، حتی کسانی که در روز عاشورا در مقابل امام حسین(ع) بودند، نماز می‌خواندند؛ این نماز چون با همراهی و شناخت نسبت به امامت همراه نبود و جلوداری کامل و جامع را برای خود انتخاب نکرده بود بی‌تأثیر و مشکل‌ساز بود.

مدرسی افزود: بر این اساس تقوای بدون پیشوای راستین کارساز نیست مثل ماشین و مسافران خوبی که راننده خوبی نداشته باشند و این افراد را نمی‌تواند به سرانجام برساند بلکه برای آن‌ها مشکل‌ساز هم می‌شود.

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به جایگاه اربعین در جامعه بشری، گفت: اربعین بزرگترین و پر جمعیت‌ترین گردهمایی جهان است که تمام گردهمایی‌های دنیا را تحت‌الشعاع خود قرار داده است و در واقع طولانی‌ترین و پرجمعیت‌ترین راهپیمایی و بزرگترین مجلس عزاداری تاریخ بشریت است.

وی ادامه داد: اربعین بیشترین انفاق و خدمت‌رسانی به مردم را دارد و همچنین کمترین حضور نیروهای دولتی و پلیسی در این گسترده‌ترین جمعیت و راهپیمایی را شاهد هستیم. هرچه شرایط امنیتی بدتر شود افراد با انگیزه‌تر و بیشتری در این مراسم حضور پیدا می‌کنند و این در حالی است که گفته می‌شود حدود 60 درصد شرکت‌کنندگان را بانوان تشکیل می‌دهند و البته بیشترین ملیت‌ها را در کنار یکدیگر در پیاده‌روی اربعین مشاهده می‌کنیم.

مدرسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازگشایی مدارس و آموزشگاه‌ها، با گرامیداشت یاد و خاطره حدود هزار شهید دانش‌آموز و 124 معلم و فرهنگی شهید، اظهار کرد: 262 هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی جدید مشغول به تحصیل می‌شوند که با کمبود نیروهای آموزشی، معلم و فضای آموزشی روبرو هستیم به‌ویژه در بخش مرکزی از جمله حسین‌آباد، خویدک، اکرمیه، اکرم‌آباد و... که در این شرایط فعلی بعید می‌دانم بیش از 50 درصد از اهدف آموزشی در سال قبل و بیش از 20 درصد از اهداف پرورشی در سال گذشته محقق شده باشد و باید راه‌های جبران کاستی در آموزش و پرورش بنا به شرایط کرونایی و سایر موضوعات شناسایی و جبران شود.

وی ادامه داد: باید تدبیری اتخاذ شود تا دانش‌آموزان در چهار حلقه منزل، مدرسه، مسجد و بسیج قرار گرفته و این چهار حلقه را با هم داشته باشند که اگر چنین موضوعی صورت گیرد ما بین 8 تا 10 میلیون نوجوان مؤمن، انقلابی و پای کار خواهیم داشت.

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: دفاع ما مقدس بود زیرا انگیزه‌ها قوی و اسلامی بود و جنگ بین اسلام و کفر و حق و باطل بود و معنویت در این جنگ، معنویت صادقانه همراه با امامت راستین موج می‌زد.

انتهای پیام
captcha