اخلاص در عمل دلیل موفقیت شهید دانش بود
کد خبر: 3999721
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۹

اخلاص در عمل دلیل موفقیت شهید دانش بود

قاری بین‌المللی کشور گفت: اخلاص در عمل و فقط برای خدا کار کردن دلیل موفقیت شهید حاج حسن دانش، قاری بین‌المللی یزدی بود و تا آخرین روز این اخلاص و مردمی بودن را حفظ کرد.

اخلاص در عمل دلیل موفقیت شهید دانش بود سیدجواد حسینی، قاری بین‌المللی کشور در حاشیه مراسم بزرگداشت شهید حاج حسن دانش و شهدای منا در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، اظهار کرد: اینجانب توفیق همراهی شهید حسن دانش، شهید حسنی کارگر و گروه تواشیح خوزستان را داشتم و شاخصه مشترک همه این بزرگواران اخلاص بود و همه این شهدا با اخلاص کار کردند.

وی با اشاره به اینکه شهید دانش یکی از افرادی است که اینجانب توفیق همراهی‌ با این شهید بزرگوار را داشتم، گفت: در سفر حج وضعیت به‌گونه‌ای است که همه قراء سعی می‌کنند به حنجره خود استراحت داده و بیشتر از دو اجرا نداشته باشند، اما شهید دانش یکی از افرادی بود که هیچ‎گونه محددیتی برای خود ایجاد نکرده بود.

حسینی افزود: شهید دانش در این سفر حج به دیگر همراهانی که اجرای قرائت داشتند، می‌گفت من حاضر هستم به جای شما تلاوت کنم و در روز گاهاً تا پنج اجرا داشت.

این قاری بین‌المللی گفت: از دیگر مواردی که در مورد شهد دانش منحصر به فرد است اینکه هیچ‌گونه نگاه مادی به فعالیت قرآنی نداشت زیرا که در یکی از استان‌ها برای تلاوت دعوت شده بود و در مقابل مبلغ بسیار ناچیزی به وی پرداخت شده بود، این در حالی بود که با شرایط سخت و همچنین وسیله شخصی به آن استان سفر کرد، اما عنوان می‌کرد همه زندگی من برای قرآن است و هرگز در این زمینه به لحاظ منافع مادی نگاه نکرده‌ام. شهید دانش ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه را سرلوحه کارهای خود داشت و عاقبت در این راه به شهادت رسید.

حسینی بیان کرد: امروز جامعه مذهبی ما چنین الگوهایی را دارد و قاریان باید اخلاص را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده و هرگز فراموش نکنیم این عرصه چگونه به دست ما رسیده و لذا باید یاد و خاطره این شهدای عزیز را زنده نگه داریم و راه و روش آنها را الگوی خود قرار دهیم.

انتهای پیام
captcha