آمادگی چهارمحال‌وبختیاری برای اجرای پایلوت «طرح تأسیس مرکز طراحی زندگی»
کد خبر: 3999541
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۳:۵۳
استاندار مطرح کرد:

آمادگی چهارمحال‌وبختیاری برای اجرای پایلوت «طرح تأسیس مرکز طراحی زندگی»

استاندار چهارمحال‌وبختیاری گفت: چند طرح فرهنگی ویژه چهارمحال و بختیاری و چند طرح نیز در سطح ملی و استانی تهیه شود تا بتوانیم در سفر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس این موضوعات را مطالبه کنیم، این استان می‌تواند برای اجرای طرح تأسیس مرکز طراحی زندگی به‌عنوان استان پایلوت اعلام آمادگی کند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، اقبال عباسی، استاندار، عصر روز گذشته ۳۱ شهریورماه در شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به اینکه معاونت پیشگیری از وقوع جرم در کاهش آسیب‌های اجتماعی و جرائم طرح‌های بسیار خوبی تاکنون ارائه داده است، اظهار کرد: به‌علت برخی قوانین و مشکلات در دستگاه‌ها متولیان در اجرای این طرح‌ها چندان موفق نبوده‌اند و نتیجه مطلوب نیز حاصل نشده است.

استاندار در خصوص نحوه اجرای طرح تأسیس مرکز زندگی به‌منظور ترویج مهارت‌های زندگی و سبک زندگی اسلامی- ایرانی، توضیح داد: به‌نظر می‌رسد این طرح هنوز به پختگی کامل نرسیده است، دستگاه‌های فرهنگی پیشنهادات خود را در رابطه با این طرح ارائه دهند، همچنین می‌توان این طرح را در سفر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به چهارمحال و بختیاری در مهرماه ارائه داد.

وی ادامه داد: عموما دستگاه‌های فرهنگی از عملکرد خود در حوزه‌های فرهنگی رضایت ندارند، یکی از دلایل آن نیز کمبود اعتبارات و نداشتن اختیارات لازم برای اجرای برخی برنامه‌ها در این حوزه است، این عوامل موجب می‌شود که اقدامات تأثیرگذار نباشد.

عباسی بیان کرد: چند طرح فرهنگی ویژه چهارمحال و بختیاری و چند طرح نیز در سطح ملی و استانی تهیه شود تا بتوانیم در سفر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس این موضوعات را مطالبه کنیم، این استان می‌تواند برای اجرای طرح تأسیس مرکز طراحی زندگی به‌عنوان استان پایلوت اعلام آمادگی کند.

تدوین طرح تأسیس مرکز طراحی زندگی در چهارمحال و بختیاری

در ادامه سیدمحمد موسوی، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه وضعیت جامعه از نظر آسیب‌های فرهنگی و رشد روزافزون آسیب‌های اجتماعی نگران‌کننده شده است، اظهار کرد: به‌علت نبود انسجام و نیز اقدامات جزیره‌ای تاکنون نتوانسته‌ایم در اجرای طرح‌های فرهنگی و کاهش آسیب‌ها نتیجه مطلوبی بگیریم.

وی با تأکید بر اینکه حرکت به سمت سبک زندگی ایرانی- اسلامی عامل پیشرفت در جامعه می‌شود، گفت: این موضوع همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز بوده است، اما شاهد کار ریشه‌ای و عمیق در این حوزه نیستیم که عوامل بسیاری از جمله کمبود اعتبارات، اقدامات جزیره‌ای و ساختارهای موجود از علل عدم تحقق این مسئله به‌شمار می‌رود.

موسوی با اشاره به تدوین طرح تأسیس مرکز طراحی زندگی در چهارمحال و بختیاری، یادآور شد: این طرح باهدف ترویج مهارت‌های زندگی و سبک زندگی اسلامی- ایرانی تهیه شده است، اما در سطح استان قابلیت اجرا ندارد و شورای انقلاب فرهنگی در اجرایی شدن آن باید ورود کند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری افزود: جهت اجرای طرح تأسیس مرکز طراحی زندگی نیاز به تجمیع کلیه امکانات، اعتبارات و منابع استانی در حوزه ترویج مهارت‌های زندگی و سبک زندگی اسلامی- ایرانی مرکزی فراقوه‌ای هستیم، مهارت‌های موردنیاز خانواده‌ها در این طرح احصا شده است.

وی تأکید کرد: مجلس فعلی تاکنون قانون مدونی در مجلس شورای اسلامی برای ترویج سبک زندگی ایرانی- اسلامی تصویب نکرده است و باید در این حوزه فعال‌تر عمل کند.

انتهای پیام
captcha