۷۰ قرآن‌آموز چهارمحال‌وبختیاری در طرح ملی تلاوت آموزش می‌بینند
کد خبر: 3998491
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
از اول مهرماه؛

۷۰ قرآن‌آموز چهارمحال‌وبختیاری در طرح ملی تلاوت آموزش می‌بینند

مجری دهمین دوره طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا(ع) در چهارمحال‌وبختیاری گفت: در مجموع ۷۰ قرآن‌آموز شناسایی و در این طرح ثبت‌نام شدند که آموزش این افراد از مهرماه سال جاری در محل سکونت آنان و با بهره‌گیری از اساتید مجرب استان آغاز خواهد شد.

حیدرقلی صدقی، مدیر داخلی مؤسسه نور و الرحمن شهرکرد و مجری دهمین دوره طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا(ع) در چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به پایان مهلت ثبت‌نام در این طرح در 25 مردادماه، اظهار کرد: ابتکاری که امسال برای جذب قرآن‌آموزان این طرح اعمال شد این بود که در کنار فراخوان عمومی در مؤسسات و خانه‌های قرآنی و مراکز قرآنی استان، طی همکاری با آموزش و پرورش استان، دانش‌آموزان مستعد قرآنی در مناطق هفده‌گانه آموزش و پرورش در سراسر استان شناسایی و جذب شدند.

وی ادامه داد: بر این اساس، در مجموع 70 قرآن‌آموز متشکل از پسران ۸ تا ۱۴ سال و دختران ۱۰ تا ۱۵ سال شناسایی و ثبت‌نام شدند که آموزش این افراد از مهرماه سال جاری در محل سکونت آنان و با بهره‌گیری از اساتید مجرب استان آغاز خواهد شد.

صدقی با ذکر اینکه هدف اصلی اجرای طرح تلاوت شباب‌الرضا(ع) در استان‌ها کشف استعدادهای برتر نوجوانان و نونهالان مستعد در تلاوت قرآن کریم در دو بخش دختران و پسران است، افزود: این طرح با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود و در استان در راستای تحقق هدف یادشده تلاش شد که افراد توانمند و مستعد در این طرح شرکت داده شوند تا شاهد کارایی بهتر اجرای این طرح در استان و مشارکت پررنگ نونهالان و نوجوانان استان در مرحله کشوری طرح نیز باشیم.

مجری طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا(ع) با تصریح اینکه هنوز به چارچوب مشخصی برای برگزاری کلاس‌ها نرسیده‌ایم و طی جلسه با آموزش و پرورش تصمیم نهایی اتخاذ خواهد شد، گفت: با توجه به شیوع کرونا، ساختار مناسبی برای آموزش مجازی به نوجوانان فراهم شده و در صورتی که در یکی از شهرهای مجری طرح ملی تلاوت امکان برگزاری دوره حضوری نباشد، دوره مجازی جایگزین می‌شود.

صدقی تصریح کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی برخی خانواده‌ها و عدم توانایی در تأمین شهریه حضور در این طرح قرآنی، شهریه برخی قرآن‌آموزان در مناطق فلارد، مال‌خلیفه، اردل، کوهرنگ و بن از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تأمین شده است.

یادآوری می‌شود، سال گذشته ۲۰ نفر از استان در این طرح شرکت داشتند.

انتهای پیام
captcha