قبولی ۳۸ نفر از چهارمحال‌وبختیاری در آزمون سراسری قرآن و عترت(ع)
کد خبر: 3997952
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲

قبولی ۳۸ نفر از چهارمحال‌وبختیاری در آزمون سراسری قرآن و عترت(ع)

رئیس گروه امور قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: در نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت(ع) کشور 38 نفر از استان چهارمحال و بختیاری حد نصاب و نمره قبولی را کسب کردند.

علی امینی، رئیس گروه امور قرآن عترت(ع) اداره‌کل فرهنگ و ارشاداسلامی چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن کریم به صورت تمام الکترونیک برگزار شد که 38 نفر از استان چهارمحال و بختیاری حد نصاب امتیاز و نمره قبولی را کسب کرده و حائز رتبه برتر شدند.

وی ادامه داد: در نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن که تحت تأثیر شرایط کرونایی با تمدید در زمان برگزاری نیز مواجه شد، بیش از ۱۲۰ هزار نفر ثبت نام کردند و در روز آزمون نیز بیش از ۸۰ هزار نفر حضور یافتند که سهم استان از این تعداد، ۱۳۴۶ نفر بود.


امینی تصریح کرد: این آزمون در سه گروه ترجمه و مفاهیم قرآن کریم شامل دو رشته ترجمه سوره بقره و تفسیر سوره بقره، گروه معارف اهل بیت(ع) شامل سه رشته حفظ و مفاهیم نهج‌‌البلاغه، حفظ و مفاهیم صحیفه سجادیه و سبک زندگی معصومان و گروه حفظ قرآن کریم شامل رشته‌های حفظ و مفاهیم جزء ۳۰، حفظ و مفاهیم جزء اول، حفظ و مفاهیم سوره بقره، حفظ و مفاهیم پنج جزء اول، حفظ و مفاهیم ۱۰ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۱۵ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۲۰ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۲۵ جزء اول و حفظ و مفاهیم کل قرآن برگزار ‌شد.

وی با اشاره به برگزاری نوزدهمین دوره آزمون قرآن و عترت در ایام شیوع کرونا، بیان کرد: شیوع کرونا مانع پیشرفت کمی آمار شرکت‌کنندگان آزمون نشد و ما شاهد ثبت‌نام و حضور ۱۳۴۶ نفر در این آزمون بودیم که در مقایسه با آمار ۷۸۰ نفری سال قبل، رشد حدود دو برابری داشت.

انتهای پیام
captcha