فلسفه وجودی حوزه‌های علمیه / 5 مأموریت مهم حوزویان
کد خبر: 3997045
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۰

فلسفه وجودی حوزه‌های علمیه / 5 مأموریت مهم حوزویان

نایب رییس شورای حوزه علمیه یزد با اشاره به تبیین فلسفه وجودی حوزه‌های علمیه، پنج مأموریت مهم حوزویان در راستای عمل به اهداف کلی این نهاد را برشمرد.

فلسفه وجودی حوزه‌های علمیه / 5 مأموریت مهم حوزویانبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی، نایب رییس شورای حوزه علمیه یزد، امروز، 21 شهریورماه در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ حوزه علمیه خواهران استان اظهار کرد: برای بندگی دعوت‌کننده لازم است و این امر مختص به زمان غیبت نیست و در زمان حضور هم باید بندگی کنیم و دعوت‌کننده به بندگی باشیم بنابراین در زمان حاضر به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، حوزه‌های علمیه خواهران از مراکز با ارزش دعوت‌کننده به بندگی و همچنین دستگیر کننده هستند.

وی ادامه داد: حوزه‌های علمیه در زمان غیبت دو مأموریت بسیار مهم را برعهده دارند که پایان‌پذیر نیست و در زمان حضور نیز به عنوان اصل اساسی نیار به حوزه علمیه وجود دارد که در زمان غیبت بسترسازی برای ظهور می‌شود و در زمان ظهور برای یاری حضرت حضور خواهیم یافت.

مدرسی با اشاره به تبیین اهداف کلی حوزه‌های علمیه بویژه حوزه علمیه خواهران گفت: دو هدف بسیار مهم و اساسی برای تشکیلات حوزوی وجود دارد که تقویت ساختار نظام اجتماعی اسلامی با محوریت کلمه توحید یعنی لااله الا الله و غلبه دادن گفتمان دینی جامعه بشری با محوریت قرآن و عترت و در زمان حاضر با رنگ و بو و سبقه انقلاب اسلامی و اسلام ناب از آن جمله است که نظام خانواده و همه امور اجتماعی و اقتصاد و... باید بر همین اهداف استوار باشد تا به موفقیت کامل دست یابیم و تفکر آرمانی حوزوی را باید همیشه مد نظر قرار دهیم.

امام جمعه بخش مرکزی یزد مأموریت‌های مهم در راستای عمل به اهداف تشکیلات حوزوی را یادآور شد و افزود: حوزه‌های علمیه خواهران باید به دنبال سلامت معنوی جامعه باشند لذا این بخش یکی از مأموریت‌های مهم این نهاد است.

وی بر سلامت علمی و فکری از سوی حوزه علمیه خواهران تأکید کرد و گفت: جامعه ما گرایش به علم دارد و چارچوب آن باید توسط حوزویان انجام شود.

مدرسی، سلامت اخلاقی، سیاسی و جسمی را از دیگر مأموریت‌های حوزویان دانست و بیان کرد: هدف در سلامت جسمی، بدون کار کارشناسی میسر نیست و با توجه به شرایط کرونایی، اکنون فاصله اجتماعی، زدن ماسک و رعایت نکات بهداشتی را باید رعایت کنیم.

نایب رییس شورای حوزه علمیه یزد یکی دیگر از مصادیق سلامت جسم را توسعه ورزش دانست و گفت: حوزه‌های علمیه باید در این زمینه پیشگام باشند و بر اساس روایات اسلامی بهترین حرکت بدنی پیاده‌روی است.

انتهای پیام
captcha