بازگشایی مدارس در آذربایجان شرقی به‌صورت غیرحضوری خواهد بود
کد خبر: 3996232
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰

بازگشایی مدارس در آذربایجان شرقی به‌صورت غیرحضوری خواهد بود

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: بازگشایی مدارس از اول مهرماه به صورت غیر حضوری خواهد بود تا زمینه و مقدمات آموزش حضوری از جمله واکسیناسیون معلمان، اولیای دانش آموزان و رانندگان سرویس‌های مدارس فراهم شود.

بازگشایی مدارس از اول مهرماه به‌صورت غیرحضوری خواهد بود

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، عاشور اکرمی، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان، امروز، 18 شهریورماه، در گردهمایی معاونین آموزشی و دبیران شورای پروژه مهر نواحی و مناطق آذربایجان‌شرقی، گفت: بازگشایی مدارس از اول مهرماه به صورت غیر حضوری خواهد بود تا زمینه و مقدمات آموزش حضوری از جمله واکسیناسیون معلمان، اولیای دانش آموزان و رانندگان سرویس‌های مدارس فراهم شود.

وی گفت: با توجه به اینکه سیاست وزارت آموزش و پرورش اقتضائی است، آموزش از اول آبان ماه به صورت ترکیبی خواهد بود.

اکرمی، ادامه داد: مدارسی که زیر ۱۵۰ نفر و یا بیشتر از ۱۵۰ دانش آموز دارند در صورت داشتن فضای مناسب و ظرفیت کافی می‌توانند کل دانش آموزان را به گروه های ۷۵ نفری تقسیم کرده و با فاصله در کلاسهای ۱۰ نفری حضوری تدریس کنند.

وی در خصوص دانش آموزان عشایری و روستایی نیز گفت: در صورتی که تعداد دانش آموزان زیر ۱۰ نفر باشد آموزش به صورت حضوری خواهد بود.

معاون آموزش متوسطه  اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی در مورد دانش آموزانی که هیچ‌گونه امکان آموزش حضوری ندارند، افزود: در این مناطق از آموزش های تلویزیونی استفاده می‌کنیم.

وی بیان کرد: حدود ۸۰ درصد فرهنگیان در استان واکسینه شده اند که پس از واکسینه شدن خانواده‌های دانش‌آموزان و سرویس‌های مدارس پیش‌بینی می‌کنیم از اول آبان شاهد آموزش حضوری باشیم.

انتهای پیام
captcha