رسانه‌ها رفتار ناقضان پروتکل‌ها را تقبیح کنند
کد خبر: 3996144
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶
استاندار چهارمحال‌وبختیاری:

رسانه‌ها رفتار ناقضان پروتکل‌ها را تقبیح کنند

استاندار چهارمحال‌وبختیاری با تأکید بر اینکه باید با افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را نقض می‌کنند برخورد جدی صورت بگیرد، گفت: رسانه‌ها رفتار ناقضان پروتکل‌های بهداشتی را تقبیح کنند و افرادی که پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند نیز مورد تشویق قرار بگیرند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، اقبال عباسی، استاندار، امروز ۱۷ شهریورماه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به اینکه روند شیوع کرونا در استان نزولی شده است، اظهار کرد: برای عبور از این موج کادر بهداشت و درمان و دستگاه‌های متولی زحمات زیادی کشیده‌اند و بر اساس اعلام وزارت بهداشت و درمان این استان بهترین عملکرد را در مدیریت بیماری کرونا باوجود کمبودها و امکانات محدود نسبت به سایر استان‌ها داشته است.

استاندار افزود: مسئولان این استان در طول سال‌های اخیر در بحران‌هایی مانند سیل، چالش آب، کرونا، سقوط هواپیمای ترکیه‌ای و ... عملکرد خوبی داشته‌اند و اجازه ندادند این بحران‌ها به معضل و بحران اجتماعی تبدیل شود، اما متأسفانه در سطح کلان به استان‌هایی که در بحران‌ها موج‌های بلندتری را ایجاد می‌کنند و باعث بار اضافه بر دوش کشور می‌شوند، توجه بیش‌تری صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه استان‌های بزرگ در کشور در حوزه بهداشت و درمان از امکانات بالاتری نسبت به چهارمحال و بختیاری برخوردار هستند، افزود: این استان‌ها باوجود این امکانات و تجهیزات درمانی و بیمارستانی نتوانستند عملکرد خوبی در مدیریت بیماری داشته باشند، قطعا دستیابی به این موفقیت در مدیریت بیماری کرونا مدیون ایثارگری کادر بهداشت و درمان است و باید وزارتخانه به این موضوع توجه ویژه داشته باشد و این زحمات دیده شود.

عباسی با بیان اینکه میزان شیوع بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری در پیک پنجم نسبت به سایر پیک‌ها بالاتر بود، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل این مسئله به‌علت آب و هوای متعادل این استان و فرصت‌های گردشگری است که باعث ورود حجم بالای مسافر به این استان و انتشار ویروس شد، این مسئله در استان‌های مجاور از جمله خوزستان و اصفهان وجود نداشت، همچنین تعداد بیماران زمینه‌ای در این استان بالا بود و این موضوع باعث افزایش موارد بدحال مبتلا به کرونا شد.

استاندار در خصوص بحث واکسیناسیون کارکنان واحدهای تولیدی بزرگ و ادارات در استان، گفت: باید واکسیناسیون واحدهای تولید بزرگ از جمله کارخانه سیمان، پتروشیمی، واحدهای تولید فولاد، تولید آرد و شیرخشک پگاه در اولویت قرار بگیرد، در بحث ادارات نیز تنها در شرایط فعلی دستگاه‌های خدمات‌رسان در اولویت واکسیناسیون باشند، فعلا ضرورتی برای واکسیناسیون کارمندان سایر ادارات وجود ندارد.

وی با تأکید بر اینکه باید با افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را نقض می‌کنند، برخورد جدی صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها رفتار ناقضان پروتکل‌های بهداشتی را تقبیح کنند و افرادی که پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند نیز مورد تشویق قرار بگیرند.

عباسی با بیان اینکه در بازگشایی و رفع محدودیت‌هایی کرونایی باید با احتیاط عمل کنیم، گفت: وضعیت شیوع بیماری کرونا شکننده است، بنابراین تا زمانی که وضعیت شیوع بیماری در استان به ثبات نرسیده است، نباید در رفع محدودیت‌ها تعجیل کنیم، بازگشایی‌ها براساس اولویت و تصمیم دانشگاه علوم پزشکی انجام شود.

استاندار افزود: باشگاه‌های ورزشی می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تشدید نظارت‌ها فعالیت خود را آغاز کنند، مکان باید دارای تهویه مناسب و به ازای هر ۱۵ متر یک نفر می‌تواند در محل حضور پیدا کند، برای برگزاری مسابقات ورزشی نیز نیاز به کسب مجوز از ستاد کرونا است.

وی در پایان در خصوص واکسیناسیون اصناف، توضیح داد: صاحبان اصناف جزو افرادی هستند که روزانه با تعداد زیادی از افراد برخورد دارند، بنابراین واکسیناسیون این قشر ضرورت دارد، در جلسه آینده ستاد استانی بیماری کرونا در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد شد.

انتهای پیام
captcha