آمادگی آموزش و پرورش لرستان برای بازگشایی مدارس از اول مهرماه
کد خبر: 3995722
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰

آمادگی آموزش و پرورش لرستان برای بازگشایی مدارس از اول مهرماه

سرپرست آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه آغاز فعالیت‌های آموزشی و تربیتی در استان از اول مهرماه است، گفت: یک کارگروه برای نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بازگشایی مدارس و یک کارگروه نیز با موضوع اقناع‌سازی جامعه برای بازگشایی مدارس در آموزش و پرورش استان تشکیل شده است.

2 کارگروه برای بازگشایی مدارس لرستان تشکیل شدبه گزارش ایکنا، به نقل‌ از روابط عمومی آموزش و پرورش لرستان، سیدعیسی سهرابی، سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان امروز، 16 شهریور در سخنانی درباره آمادگی آموزش و پرورش استان برای بازگشایی مطلوب مدارس در سال‌ تحصیلی جدید، اظهار کرد: آموزش و پرورش با دو رویکرد جامعیت و فراگیر بودن برنامه‌ها و ارتقای کیفیت فعالیت‌ها و فرآیند موضوع آغاز آموزشی و تربیتی را برای سال ‎تحصیلی جدید شروع کرد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون کارها به‌خوبی در حال انجام است و زمان آغاز فعالیت‌های آموزشی و تربیتی در هر شرایطی اول مهرماه انجام می‌شود، در رابطه‌ با بازگشایی مدارس به‌صورت حضوری، ترکیبی و مجازی، گفت: این موضوع بستگی به شرایطی دارد که باید در سطح کشور و استان فراهم شود و ستاد ملی کرونا به آموزش و پرورش اجازه بازگشایی را دهد.

سرپرست آموزش و پرورش لرستان افزود: کارگروهی توسط آموزش و پرورش و با محوریت دانشگاه علوم پزشکی در راستای نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بازگشایی مدارس تشکیل شده است، همچنین کارگروه دیگری با همکاری دستگاه تعلیم و تربیت، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا و سیما موضوع اقناع‌سازی جامعه را پیش می‌برند.

وی ادامه داد: کارهای آموزش و پرورش به دو دسته تقسیم شده که یکی از آنها فعالیت‌های درون‌سازمانی است که در قالب ستادی تحت عنوان پروژه مهر و هفت کمیته زیرگروه این ستاد، تمامی که فعالیت‌هایی که قرار بوده برای بازگشایی مدارس صورت بگیرد را انجام داده است.

سهرابی از ثبت‌نام 85 درصد دانش‌آموزان برای سال‌ تحصیلی جدید در لرستان خبر داد و گفت: 15 درصد باقی‌مانده به‎دلیل مشکلات تغییر سامانه بوده که در این فرصت مرتفع خواهد شد.

انتهای پیام
captcha