دوره جدید «طرح لذت فهم و انس با قرآن کریم» در بروجن برگزار می‌شود
کد خبر: 3995195
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳

دوره جدید «طرح لذت فهم و انس با قرآن کریم» در بروجن برگزار می‌شود

مدیر جامعة‌القرآن واحد بانوان شهرستان بروجن از آغاز ثبت‌نام دوره جدید «طرح لذت فهم و انس با قرآن کریم» خبر داد.

زینب واحدی، مدیر جامعة‌القرآن واحد بانوان شهرستان بروجن در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به آغاز ثبت‌نام دوره جدید «طرح لذت فهم و انس با قرآن کریم»، اظهار کرد: این طرح از سوی جامعة‌القرآن شهرستان بروجن و با همکاری مرکز تخصصی تفسیر نوارالثقلین جامعة‌القرآن اصفهان در بستر فضای مجازی برای بانوان و آقایان علاقه‌مند به تفسیر و به‌ویژه فعالان قرآنی مبحث حفظ قرآن کریم برگزار می‌شود.

وی با ذکر اینکه اولین دوره این طرح مهرماه سال گذشته در شهرستان بروجن آغاز شد، ادامه داد: خوشبختانه استقبال خوبی را از این طرح از داخل و خارج استان شاهد بودیم و ضمن ادامه کار با قرآن‌پژوهان دوره قبلی، ثبت‌نام مجدد برای پذیرش قرآن‌پژوهان جدید در حال انجام است.

واحدی با بیان اینکه در کنار تلاوت و حفظ آیات نورانی قرآن کریم توجه به مبحث ترجمه، فهم آیات و تدبر در مفاهیم باید در دستور کار قرار گیرد، ادامه داد: کلاس‌های رایج تفسیر که در مراکز مختلف قرآنی به قرآن‌آموزان ارائه می‌شود معمولاً پس از مدتی در ذهن افراد رنگ می‌بازند و تأثیرات اولیه را از دست می‌دهند اما ویژگی «طرح لذت فهم و انس با قرآن کریم» این است که مباحث تفسیری به‌صورت کاربردی و عمیق به مخاطبان ارائه و در ذهن ماندگار می‌شوند.

مدیر جامعة‌القرآن واحد بانوان شهرستان بروجن افزود: در طرح مذکور قرآن‌پژوهان در طی مدت چهار ترم برابر با دو سال و در هر هفته به مدت چهار ساعت مباحث مرتبط با تفسیر را از سطح مقدماتی و با مباحثی نظیر اعجاز قرآن کریم و تاریخ ادیان در قرآن کریم آغاز می‌کنند و در هر جلسه موظف به ارائه حداقل یک پژوهش مرتبط با آیات قرآن کریم هستند و در پایان چهار ترم، گواهی‌نامه معتبر دریافت می‌کنند.

واحدی با بیان اینکه قرآن‌پژوهان در طی چهار ترم به فهم و شناخت عمیقی در خصوص تفسیر قرآن کریم دست می‌یابند، توضیح داد: این افراد در ابتدا با تفسیرهایی مانند تفسیر نمونه و نور آشنا می‌شوند و در ترم‌های بعدی به تفسیر المیزان می‌پردازند. در این طرح قرآن‌پژوهان از آموزش‌های استاد رحمانی بهره‌مند می‌شوند که مبتکر این طرح نمونه کشوری است.

وی با بیان اینکه این طرح به‌ویژه برای افراد علاقه‌مند به حفظ قرآن کریم و نیز حافظان توصیه می‌شود، تصریح کرد: حفظ قرآن فضیلت بسیاری دارد، اما اگر با فهم مفاهیم آیات همراه باشد قطعاً فضیلت آن غیر قابل توصیف خواهد بود؛ این آموزش‌ها برای بهره‌مندی بیشتر از مفاهیم نورانی قرآن کریم ضروری هستند و مؤید این مطلب حضور طلبه‌های سطح بالای حوزه‌های علمیه در این دوره است که با وجود اشراف بر مفاهیم آیات قرآن کریم این آموزش‌ها را برای ارتقای دانش و آگاهی ضروری می‌دانند.

یادآور می‌شود، افراد علاقه‌مند برای ثبت‌نام در دوره جدید «طرح لذت فهم و انس با قرآن کریم» می‌توانند به مرکز جامعة‌القرآن شهرستان بروجن واقع در خیابان 15 خرداد شمالی، سه‌راه کاشانی مراجعه و یا با شماره 09103945742 تماس بگیرند.

انتهای پیام
captcha