ضرورت برنامه‌ریزی برای بازگشت دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل
کد خبر: 3994321
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۳
استاندار چهارمحال‌وبختیاری تأکید کرد:

ضرورت برنامه‌ریزی برای بازگشت دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل

استاندار چهارمحال‌وبختیاری گفت: باتوجه به غیرحضوری شدن مدارس و آموزش آنلاین، برخی از دانش‌آموزان به‌علت نبود امکانات و وضعیت معیشتی خانواده از تحصیل در این ایام بازمانده‌اند، باید برای بازگشت به تحصیل این دانش‌آموزان باید برنامه‌ریزی صورت بگیرد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، اقبال عباسی، استاندار ۹ شهریورماه در جلسه شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت ریشه‌کنی بی‌سوادی، اظهار کرد: برای دسترسی به آمار بی‌سوادی و پیگیری سوادآموزی این افراد راه‌های مختلفی وجود دارد، آموزش و پرورش می‌تواند از طریق مراکز بهداشت و دهیاری‌ها به آمار افراد بی‌سواد در روستاها دسترسی پیدا کند، همچنین ثبت‌احوال نیز می‌تواند آمار موردنیاز را در اختیار این مجموعه قرار دهد، اما قطعا نمی‌توان به تمامی این افراد دسترسی پیدا کرد.

عباسی تأکید کرد: برای ریشه‌کنی بی‌سوادی باید راهکار عملیاتی ارائه شود تا بتوان بر اساس راهکارهای پیشنهادی برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داد، هر مشکلی که مطرح می‌شود برای حل آن مشکل باید درخواست‌ها به صورت شفاف ارائه شود.

وی با اشاره به وضعیت مدارس روستاهای منطقه محروم منطقه دیناران، گفت: در این روستاها به‌علت صعب‌العبور بودن و تعداد کم دانش‌آموزان امکان احداث مدارس وجود ندارد، بنابراین می‌توان به این دانش‌آموزان در قالب مدارس عشایری خدمات ارائه دهیم.

عباسی با تأکید بر اینکه باید آمار دقیق دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل و دانش‌آموزانی در یکسال اخیر ترک تحصیل کرده‌اند، جمع‌آوری شود، بیان کرد: باتوجه به غیرحضوری شدن مدارس و آموزش آنلاین برخی از دانش‌آموزان به‌علت نبود امکانات و وضعیت معیشتی خانواده از تحصیل در این ایام بازمانده‌اند، باید برای بازگشت به تحصیل این دانش‌آموزان باید برنامه‌ریزی صورت بگیرد.

استاندار در خصوص آخرین مصوبات ستاد ملی کرونا برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید، توضیح داد: طبق آخرین مصوبه ستاد ملی مقرر شد در مهرماه مدارس به‌صورت غیرحضوری بازگشایی شوند و سپس در ماه آبان مدارس حضوری شوند، امکان تغییر این تصمیم باتوجه به شرایط شیوع کرونا وجود دارد.

وی افزود: معلمان در ایام شیوع ویروس کرونا و آموزش آنلاین زحماتشان بیش‌تر از ایام آموزش حضوری در مدارس بود، خوشبختانه ساماندهی خوبی در بحث آموزش مجازی در چهارمحال و بختیاری صورت گرفت، اما بهترین شیوه آموزش قطعا حضوری است.

عباسی خاطرنشان کرد: حضور دانش‌آموزان در مدارس مزایای بسیار خوبی دارد، دانش‌آموزان با حضور در مدارس مسائل تربیتی و اجتماعی را فرا می‌گیرند، آموزش به شیوه مجازی آسیب‌ و هزینه‌های بسیاری دارد و سال‌های متمادی طول می‌کشد تا این آسیب‌ها جبران شود.

انتهای پیام
captcha