آبرسانی به 26 روستا در افق پنج ساله وقف فناورانه آب
کد خبر: 3994164
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶

آبرسانی به 26 روستا در افق پنج ساله وقف فناورانه آب

دبیرکارگروه اجرایی انجمن وقف علم و فناوری خراسان رضوی گفت: امید است در افق پنج ساله پویش وقف فناورانه آب، آبرسانی به 26 روستای خراسان رضوی با حمایت خیرین و اطلاع‌رسانی از سوی رسانه‌ها صورت گیرد.

آبرسانی به 26 روستا در افق پنج ساله وقف فناورانه آبمرتضی لنگری، دبیر کارگروه اجرایی انجمن وقف علم و فناوری خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی بیان کرد: در موضوع وقف علم و فناوری یکی از اولویت‌هایی که داشتیم بحث حوزه آب بود که بتوانیم با فناوری در این خصوص معضلات و مشکلات جامعه را حل کنیم و بر این اساس پویش وقف فناورانه آب از سوی انجمن وقف علم و فناوری مطرح و سپس راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: با همکاری نهادهای مردمی و برخی از دستگاه‌های دولتی مرتبط، این پویش از دو سال پیش آغاز به کار کرد و لیست تعدادی از روستاها به دست انجمن یاوران وقف علم و فناوری رسید که این روستاها در لیست برنامه‌های دولت نبود.

لنگری ابراز کرد: پویش وقف فناورانه آب نیز کار این روستاها را برای آبرسانی با دستگاه آب شیرین‌کن با استفاده از ظرفیت شرکت دانش بنیان در دست اقدام دارد که امید است با حمایت خیرین مشکل آب این تعداد از روستاهای استان که دولت برنامه‌ای برای آنان ندارد و آب آن‌ها از چاه تامین می‌شود و این آب عوارض بیماری‌زایی زیادی برای ساکنان این روستاها دارد حل و فصل شود.

دبیر کارگروه اجرایی انجمن وقف علم و فناوری خراسان رضوی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در افق پنج ساله پویش وقف فناورانه آب، امید داریم تعداد 26 روستا که در لیست ما وجود دارد با استفاده از حمایت خیرین و اطلاع‌رسانی از سوی رسانه‌ها، آبرسانی سالم به این روستاها صورت گیرد تا طی این پنج سال طبق برنامه پیش رویم.

وی تصریح کرد: در ابتدای کار پویش وقف فناورانه آب، مسئله شفاف نبود که از چه طریقی، چطور و با حمایت چه دستگاه‌هایی قرار است این اقدام صورت گیرد، اما پس از آنکه ساماندهی صورت گرفته و انسجام ایجاد شد، در سال گذشته اولین دستگاه آب شیرین‌کن در روستای مهرآباد شرشر نصب شد.

دبیر کارگروه اجرایی انجمن وقف علم و فناوری خراسان رضوی ابراز کرد: در سال جاری بنا داریم این تعداد افزایش یابد و در این پنج سال بتوانیم تصاعدی به تعداد روستاهای هدف، آبرسانی صورت گیرد که این حمایت خیرین را می‌طلبد.

لنگری عنوان کرد: هزینه یک دستگاه آب شیرین‌کن توسط یک بانوی خیر به مبلغ 80 میلیون تومان تامین شده که در حال حاضر این دستگاه خریداری و قرارداد آن با شرکت دانش بنیاد بسته شده است.

وی اضافه کرد:  بنا داریم این دستگاه را در روستای سنگبر از توابع بخش مرکزی شهرستان مشهد که در دهستان کنویست قرار دارد نصب کنیم. این روستا در حال حاضر 300 نفر جمعیت دارد.

دبیر کارگروه اجرایی انجمن وقف علم و فناوری خراسان رضوی  اظهار کرد: در حال حاضر جایگاه نصب این دستگاه از سوی دهیاری روستا مشخص شده  که  پس از نصب و گرفتن آزمایشات خروجی آب، طی یکی دو هفته آینده مراسم افتتاحیه آن برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha