بازگشایی مدارس در قم منوط به تصمیم ستاد ملی مقابله با کروناست
کد خبر: 3993908
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴

بازگشایی مدارس در قم منوط به تصمیم ستاد ملی مقابله با کروناست

رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره‎کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اینکه این استان برای تمام شرایط مختلف احتمالی آغاز سال تحصیلی جدید آمادگی کامل دارد، گفت: بازگشایی مدارس در استان منوط به تصمیم ستاد ملی مقابله با کروناست.

بازگشایی مدارس در قم منوط به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا استبه گزارش ایکنا از قم، غلامرضا رضایی، ریس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم، هشتم شهریور در جلسه شورای اطلاع‌رسانی قم که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، اظهار کرد: آموزش و پرورش استان  ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر همکار به‌صورت رسمی و یا در مدارس غیردولتی، پیش‌دبستانی‌ها و نهضت سوادآموزی دارد که از این تعداد ۸۰ درصد همکاران  واکسن زده‌اند.

وی  ادامه داد: مرحله دوم واکسیناسیون فرهنگیان در استان از دیروز آغاز و به مدت ۱۶ روز ادامه دارد.

رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه شرط ورود به کلاس درس برای فرهنگیان دریافت واکسن است، افزود: با توجه به احتمال بازگشایی مدارس، تکمیل واکسیناسیون معلمان ضروری است.

رضایی با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده در قالب پروژه مهر در استان، گفت: تمام زیرساخت‌های استان آماده و ۹۰ درصد از دانش‌آموزان استان در سامانه پادا ثبت نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه اولویت آموزش و پرورش حفظ سلامت فرهنگیان، دانش‌آموزان و خانواده آنهاست، تصریح کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح مدارس مورد تأکید قرار گرفته‌ و بازرسی از مدارس به‌صورت جدی آغاز شده‌ است تا در صورت تصمیم ستاد ملی کرونا، شرایط برای حضور دانش‌آموزان در مدارس تسهیل شود.

رضایی اظهار کرد: بر اساس مطالعات انجام شده در وزارت آموزش و پرورش، ماندن دانش‌آموزان در منزل مشکلات روحی و روانی فراوانی برای آنان ایجاد کرده‌ است و به همین دلیل ضرورت‌های تربیتی فراوانی پیرامون کار بازگشایی مدارس وجود دارد ولی با این وجود تصمیم ستاد ملی کرونا فصل‌ الخطاب است.

وی در پایان یادآور شد: استان قم برای هر سناریوی ممکن آمادگی کامل دارد و زیرساخت‌ها، امکانات و نظارت‌های لازم را فراهم کرده‌ است که کار تعلیم و تربیت بدون وقفه انجام شود.

انتهای پیام
captcha