بازگشایی مدارس؛ تحت تأثیر ویروس کرونا
کد خبر: 3992282
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳
اسکندری‌نسب بیان کرد:

بازگشایی مدارس؛ تحت تأثیر ویروس کرونا

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: بازگشایی مدارس تحت تأثیر ویروس کرونا قرار گرفته و برای اول مهر سه حالت آموزش حضوری، غیرحضوری و توزیع بسته‌های یادگیری میان دانش‌آموزان پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایکنا و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، احمد اسکندری‌نسب، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان  امروز یکشنبه 31 مرداد ماه در جلسه ستاد پروژه مهر که در اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان انجام شد، گفت: ساماندهی نیروی انسانی اولویت اصلی آموزش و پرورش استان کرمان در پروژه مهر است.

وی افزود: بازگشایی مدارس مهمترین رویداد فرهنگی ـ اجتماعی کشور است که تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته و برای اول مهر سه حالت پیش‌بینی می‌شود،  اول اینکه با توجه به وجود 720 مدرسه زیر 10 نفر جمعیت در استان آموزش حضوری باشد و همه زیرساخت‌های بهداشتی فراهم شود، یا آموزش غیرحضوری باشد و از ظرفیت شبکه شاد در بستر فضای مجازی استفاده شود و توزیع بسته‌های یادگیری بین دانش‌آموزان، که در این زمینه تابع تصمیم‌های ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.

اسکندری‌نسب همچنین با بیان اینکه توزیع کتب درسی تا 25 شهریور ماه صورت می‌گیرد و ارسال کتب به شهرستان‌ها و مناطق انجام شده است؛ بر ثبت سفارش کتب درسی در سایت تاکید کرد و گفت: ثبت نام دانش‌آموزان در سامانه به ویژه پایه‌های اول، هفتم و دهم باید مورد توجه قرار گیرد.

اسکندری نسب تصریح کرد: پیگیری روند سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان باید انجام شود و اطلس دسترسی تک تک دانش‌آموزان به یادگیری تا ابتدای سال تحصیلی در قالب پروژه مهر تدوین و طراحی شود. همچنین نقل و انتقالات فرهنگیان استان تا 15 شهریور باید تعیین تکلیف شوند.

انتهای پیام
captcha