تکذیب شایعه بستری دو بیمار کرونایی لرستان در یک تخت
کد خبر: 3990877
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷

تکذیب شایعه بستری دو بیمار کرونایی لرستان در یک تخت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه طی شبانه‎روز گذشته 836 بیمار جدید کرونایی در استان شناسایی شده است، گفت: شایعه بستری شدن دو بیمار کرونایی روی یک تخت در یکی از بیمارستان‌های استان تکذیب می‌شود و صحت ندارد.

فوت  ۲۰۶۷ لرستانی بر اثر ابتلای به کرونا / شایعه بستری شدن دو بیمار روی یک تخت تکذیب می‏‎شودبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی لرستان، محمدرضا نیکبخت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، 24 مرداد در تشریح آخرین وضعیت کرونا در استان، گفت: در شبانه‎روز گذشته هشت بیمار کرونایی در لرستان فوت کردند و 836 بیمار جدید هم شناسایی شد.

وی با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا در لرستان تاکنون دو هزار و 67 نفر بر اثر ابتلا به این ویروس منحوس جان باخته‎اند، افزود: با ابتلای 836 بیمار جدید به کرونا در شبانه‎روز گذشته آمار مبتلایان کرونا در لرستان به 146 هزار و 947 نفر افزایش یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه وضعیت کرونایی همه شهرشتان‌های استان قرمز است، اضافه کرد: هم‎اکنون هزار و 130 نفر در مراکز درمانی لرستان تحت مراقبت‌های درمانی هستند.

وی ضمن تکذیب شایعه بستری دو بیمار کرونایی لرستان روی یک تخت، گفت: شایعه بستری شدن دو بیمار کرونایی روی یک تخت در یکی از بیمارستان‌های استان تکذیب می‌شود و صحت ندارد.

نیکبخت این شایعه را شبیه یک شوخی بی‎مورد و سوءاستفاده تبلیغاتی دانست و افزود: بستری کردن دو بیمار کرونایی روی یک تخت نقض غرض است و در لرستان تا این لحظه مشکل کمبود تخت بیمارستانی برای بیماران کرونایی نداریم.

ورود 425 هزار و 784 دُز واکسن کرونا به لرستان

حمید مخیری، مدیر گروه پیشگیری بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان نیز امروز، گفت: پانزدهمین محموله واکسن کرونا به تعداد ۲۰ هزار دُز به‌زودی وارد لرستان می‌شود.

وی با بیان اینکه در ۳۲ مرکز واکسیناسیون روزانه ظرفیت تزریق 10 تا 18 هزار دُز واکسن کرونا وجود دارد، افزود: تاکنون 425 هزار و 784 دُز واکسن کرونا وارد لرستان شده و از این تعداد 385 هزار دُز تزریق شده است.

اجرای طرح ممنوعیت سفر به لرستان

سیدموسی خادمی، استاندار لرستان نیز روز گذشته در سخنانی گفت: بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا طرح ممنوعیت سفربه استان از ساعت 12 ظهر یک‎شنبه، 24 مردادماه اجرایی می‌شود.

وی افزود: با توجه به وضعیت نامناسب کشور و استان در رشد شیوع بیماری کرونا در پیک پنجم با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا و هم‎زمان با سراسر کشور از روز دوشنبه، 25 مردادماه تا شنبه، 30 مردادماه همه ادارات، بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی غیرضروری به‎صورت کامل تعطیل خواهند شد.

استاندار لرستان با بیان اینکه مبلغ جرایم تردد خودرو‌های غیربومی دو برابر شده و علاوه‎ بر آن این جرایم مشمول جریمه نیز خواهد بود و برای بازپرداخت آن محدودیت زمانی یک ماهه در نظر گرفته شده است، گفت: با توجه به ممنوعیت سفر و تردد از روز دوشنبه این هفته از هموطنان تقاضا دارم برای سفر به لرستان برنامه‎ریزی نکنند.

انتهای پیام
captcha