محرم؛ بهترین فرصت برای شناخت فلسفه قیام امام حسین(ع)
کد خبر: 3990449
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۸
امام‌جمعه طارم تأکید کرد:

محرم؛ بهترین فرصت برای شناخت فلسفه قیام امام حسین(ع)

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین منصوری بیان کرد: این روزها که در ماه محرم قرار داریم و در عزای امام حسین(ع) به سوگ نشسته‌ایم، بهترین فرصت است تا در مورد اهمیت فلسفه قیام حضرت سیدالشهدا(ع) مطالعه کنیم و از این قیام درس بگیریم و آن را سرلوحه زندگی خویش قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین مهدی منصوری، امام‌جمعه طارم، 22 مردادماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان ضمن تسلیت به‌مناسبت فرارسیدن ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و دعوت نمازگزاران به رعایت تقوی الهی، گفت: کسی که امید شفاعت از رسول خدا(ص) و ائمه اطهار(ع) را دارد باید در اطاعت از آنان خاضع باشد و تقوا را رعایت کند و اگر مخالفت امر آنها را کند شفاعت شامل آنها نخواهد شد‌.

وی با بیان اینکه این روزها که در ماه محرم قرار داریم بهترین فرصت است تا در مورد اهمیت فلسفه قیام امام حسین(ع) مطالعه کنیم و از این قیام درس بگیریم و آن را سرلوحه زندگی خویش قرار دهیم، افزود: خواهشمندم در راستای لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری در این ایام که در عزای امام حسین(ع) به سوگ نشسته‌ایم، در مراسم و برنامه‌های عزاداری که برگزار می‌شود حتما به مسائل و پروتکل‌های بهداشتی توجه شود.
 
امام‌جمعه طارم با اشاره به آغاز به‌کار دولت سیزدهم، خواستار شد: اولین اولویت دولت، رفع مشکلات اقتصادی مردم باشد؛ اقتصاد کشور امروز مسئله اساسی است و در این زمینه باید یک تحول اساسی بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب اتفاق بیافتد. همچنین اعضای محترم شورای اسلامی شهر و روستا در شهرستان طارم در انتخاب شهرداران و دهیاران دقت لازم داشته باشند و با اتحاد و وحدت نیت‌ و تلاش‌شان در مسیر خدمت به مردم باشد.

حجت‌الاسلام منصوری بیان کرد: امروز دیگر کار به جایی رسیده است که نقشه و توطئه‌های دشمنان ایران اسلامی از جمله آمریکا، انگلیس و اسرائیل، حتی در نزد دوستان خودشاناعتبار ندارد. بدانیم که آنچه دشمنان را ناامید کرد و نیرنگ‌های آنها را ناکام گذاشت، اتحاد و همدلی ملی و انسجام قوا و دستگاه‌ها و خدمت مجاهدانه دولتمردان به مردم و قاطعیت و صلابت هوشمندانه است و باید حواسمان جمع باشد دشمنان هیچ موقع از شیطنت خودشان نسبت به ایران دست برنخواهند برداشت.

وی اظهار کرد: رژیم غاصب اسرائیل ضعیف‌تر از همیشه است و در حال حاضر رویارویی با هیچ‌کدام از دشمنان خود که به خار چشمی تبدیل شده‌اند را ندارد. اسرائیل بداند اگر از حیطه خود پا فراتر بگذارد مقاومت اسلامی و جبهه مقاومت درهای جهنم را به روی آنها باز خواهند کرد.

مرتضی قاسمی
انتهای پیام
captcha