اسلام ولایی از پیام عاشورا نشأت گرفته است
کد خبر: 3990392
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵

اسلام ولایی از پیام عاشورا نشأت گرفته است

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه پیام امام حسین(ع) در واقعه کربلا مختص به یک روز و یک دهه نیست، گفت: این پیام در تاریخ ماندگار خواهد ماند، امروز تجسم عینی پیام ایشان جمهوری اسلامی بوده و اسلام ناب و ولایی نظام جمهوری اسلامی از پیام عاشورا نشأت گرفته است.

اسلام ولایی از پیام عاشورا نشأت گرفته است

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری‌، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان 22 مردادماه در خطبه‌های نمازجمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه نهضت اباعبدالله(ع) زنده است، اظهار کرد: درک پیام حسینی و نهضت کربلا اقتضای یک انسان باتقوا و عاشورایی است، امام حسین(ع) برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند.

امام جمعه شهرکرد افزود: زنده نگه داشتن اسلام آن معروفی بود که امام حسین(ع) برای آن قیام کرد و حاکمیت معاویه‌ و یزیدصفتان بر جایگاه نبوت و رسالت آن منکری بود که ایشان برای آن قیام کرد، در مجالسی که برای مظلومیت امام حسین(ع) و یارانش اشک ماتم می‌ریزیم باید در مورد علت اصلی قیام ایشان نیز تدبر کنیم.

وی با اشاره به اینکه پیام امام حسین(ع) در واقعه کربلا مختص به یک روز و یک دهه نیست، گفت: این پیام در تاریخ ماندگار خواهد ماند، امروز تجسم عینی پیام ایشان جمهوری اسلامی بوده و اسلام ناب و ولایی نظام جمهوری اسلامی از پیام عاشورا نشات گرفته است.

نکونام تأکید کرد: حفظ نظام جمهوری اسلامی به گفته تمامی علما و مراجع از واجبات است، البته نقدهایی به عملکرد دولت‌ها و مسئولان در این نظام در بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... وجود دارد که باید با همدلی و همزبانی این مشکلات رفع شود.

خطیب نمازجمعه شهرکرد ادامه داد: رهبر معظم انقلاب، علما، انقلابیون و دلسوزان برای حل مشکلات کشور در حال تلاش هستند، امیدواریم دولت جدید نیز در این مقطع با اقدامات اساسی از مشکلاتی که مردم گرفتار آن هستند، بکاهد.

وی بیان کرد: باوجود مشکلات هیچکس اجازه تعرض و اهانت به جمهوری اسلامی را ندارد، کسی نمی‌تواند بگوید من عاشق اهل‌بیت(ع) و امام حسین(ع) هستم، اما در مقابل کسانی که به نظام جمهوری اسلامی تعرض می‌کنند سکوت پیشه کند، امروز اصل نظام توسط معاویه‌های داخلی و خارجی مورد هدف قرار گرفته و نظام استکباری به‌دنبال نابودی آن است.

نکونام با اشاره به اینکه نباید اجازه دهیم منکرها در نظام جمهوری اسلامی میدان‌داری کنند، تصریح کرد: نباید از روی ناآگاهی آب به آسیاب دشمن بریزیم و اجازه دهیم به نظام اسلامی خدشه‌ای وارد شود.

امام جمعه شهرکرد در ادامه با تأکید بر اینکه کرونا مسئله مهم و اساسی کشور است، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در بیانات خود به این مهم اشاره کردند، خوشبختانه حرکت‌های خوبی در کشور برای مدیریت این بیماری آغاز شده است، باید بحث بیماریابی در طرح جهادی شهید سلیمانی موردتوجه قرار بگیرد.

وی افزود: برای کنترل و مدیریت بیماری باید از برگزاری اجتماعات بزرگ و درهم تنیده جلوگیری کرد، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی باید در اولویت همگان قرار بگیرد.

نکونام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز جنگ 33 روزه مقاومت، بیان کرد: در این جنگ صهیونیست‌ها شکست خوردند و محور مقاومت جایگاه خود را در منطقه پیدا کرد، این شکست باعث تزلزل در کاخ دشمن شد، امروز مقاومت در اقتدار دفاعی و موشکی پیشتاز است و دشمن به‌شدت از پیشرفت علمی و فناوری حزب‌الله هراس دارد.

خطیب نماز جمعه شهرکرد با بیان اینکه امروز روز شیرخوارگان حسینی است، عنوان کرد: ملتی که نوزاد شیرخوار خود را نذر امام حسین(ع) و مهدویت می‌کند، شکست‌ناپذیر است، بازگشت آزادگان به کشور در 26 مردادماه نتیجه مقاومت هشت ساله ملت ایران در برابر دشمنان جمهوری اسلامی بود.

وی در پایان تأکید کرد: از کربلا باید درس مقاومت و ایستادگی بیاموزیم، تاریخ تکرار می‌شود و باید مراقب باشیم؛ نماز ظهر عاشورا پیامی برای زنده نگه داشتن واقعه و پیام کربلا است و نماز باید در راس برنامه‌ها باشد.

انتهای پیام
captcha