برگزاری سوگواره «احلی من العسل» در شبکه شاد
کد خبر: 3990004
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸

برگزاری سوگواره «احلی من العسل» در شبکه شاد

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: سوگواره «احلی من العسل» متناسب با شرایط کرونایی و استفاده از بستر شبکه شاد برگزار می‌شود.

ارسالی امروز ا برگزاری سوگواره احلی من العسل در بستر شبکه شادبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حسن رحمانی، سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی، ۲۰ مرداد ماه در جلسه هماهنگی سوگواره سراسری «احلی من العسل»، اظهار کرد: هدف از برگزاری این سوگواره الگو قرار دادن شخصیت حضرت قاسم بن الحسن(ع) برای نسل نوجوان است.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی بیان کرد: سوگواره «احلی من العسل» با هدف تحقق اهداف سند تحول بنیادین و با عنایت به توصیه‌های مقام معظم رهبری خطاب به جوانان و نوجوانان در بیانیه گام دوم انقلاب است که برای برجسته کردن ارزش‌های معنوی از قبیل اخلاص، ایثار، گذشت، شجاعت و دیگر خلقیات نیکو و نیز در راستای اجرای برنامه‌های معاونت پرورشی و فرهنگی از زیر نظام برنامه درسی برگزار می‌شود.

رحمانی تصریح کرد: این برنامه فرهنگی در واقع بزرگداشت شهدای نوجوان و جوان واقعه کربلا به‌ویژه حضرت قاسم(ع) و تجلیل از مقام دانش‌آموزان شهید دوران دفاع مقدس است که امسال به دلیل شیوع بیماری و همه‌گیری در قالب فضای مجازی و با استفاده از ظرفیت نرم‌افزار شاد در هفته امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر در سراسر کشور برگزار می‌شود. پویش «احلی من العسل» به مدت 40 روز در بستر فضای مجازی و به منظور زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره حضرت قاسم(ع) در دل نوجوانان عاشورایی برگزار خواهد شد.

وی در پایان اظهار کرد: به‌صورت حضوری نیز مراسمی با همین عنوان در مرکز استان و با رعایت مصوبات ستاد کرونا اجرا خواهد شد و در همین ایام، کاروان رهپویان قاسم متشکل از گروه‌های سرود دانش‌آموزی در مناطق مختلف شهر به اجرای برنامه‌های مذهبی می‌پردازند.

انتهای پیام
captcha