ضرورت همدلی و سعه‌صدر در عزل و نصب‌های دولت جدید
کد خبر: 3988756
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶
امام جمعه شهرکرد تأکید کرد:

ضرورت همدلی و سعه‌صدر در عزل و نصب‌های دولت جدید

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری گفت: در عزل و نصب‌های دولت جدید قدری سعه‌صدر صورت بگیرد و با همدلی بیشتر، مسئولیت‌ها به افراد سپرده شود.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان ۱۵ مرداد در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد با اشاره به آیات سوره مبارکه انبیا، اظهار کرد: بر طبق قرآن، همه انبیای الهی یک امت بوده و از یک جا نشأت گرفته‌اند، انبیا همه فرستاده پرودگار هستند، آغاز این انبیا از حضرت آدم است و به حضرت مهدی(عج) ختم می‌شود.

نکونام با اشاره به ۱۷ مرداد، روز خبرنگار، افزود: خبرنگاری، تعهد تا پای جان در اطلاع‌رسانی است، این قشر فرهنگی، خبر متعهدانه و اطلاع‌رسانی خداپسندانه را مدنظر خود قرار دهند، به همه خبرنگاران خداقوت عرض می‌شود.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به فرارسیدن ماه محرم، گفت: برگزاری مراسم برای اباعبدالله(ع) نباید کم‌رنگ شده و باید در هر شرایطی و البته با رعایت دستورات بهداشتی برگزار شود، محرم پیام انسان‌ساز، حریت‌بخشی، طاغوت‌ستیزی، استکبارستیزی و سلامت برای جامعه دارد.

نکونام به هفته امر به معروف و نهی از منکر در هفته نخست ماه محرم اشاره و بیان کرد: این دو فریضه تا آنجا ادامه یافت که عاشورا را ایجاد کرد، چگونه می‌توان نسبت به این دو فریضه بی‌تفاوت بود، امام حسین(ع) مسائل بعد از قیام را بر امر به معروف و نهی از منکر استوار کرد و باید به این دو فریضه عمومیت بخشیده شود.

امام جمعه شهرکرد به تشکیل دولت جدید اشاره و اظهار کرد: این دیدگاه که رئیس جمهور برای همه ملت است، باید در جامعه به‌درستی تبیین شود، بنابراین باید به همه سلایق احترام گذاشته شود و مانند سابق، تنها یک عده میدان‌دار نباشند.

نکونام اضافه کرد: در عزل و نصب‌های این دولت، قدری سعه‌صدر صورت بگیرد و با همدلی بیشتر، مسئولیت‌ها به افراد سپرده شود. استان نیازمند وحدت و همدلی است، کشمکش‌ها و اختلافات شخصی و محلی به استان آسیب می‌رساند، بنابراین باید مسئولانی دلسوز برای استان انتخاب شود.

وی ادامه داد: همه می‌دانند دولت منتخب در چه شرایطی زمام امور را به دست گرفته است، بدهی‌های به جای مانده از دولت قبل این شرایط را می‌طلبد که مردم همراهی بیشتری داشته و سطح توقع خود را کم کنند.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه دولت جدید، دولت تحول است، افزود: فسادستیزی و تحول، منافع عده‌ای را برمی‌انگیزد و در نتیجه تحرکات دشمن را به دنبال دارد، رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری، به خط شیطانی دشمن و بدخواهان اشاره کردند، مسلماً تدابیر حکیمانه دولت، فتنه دشمنان را خنثی می‌کند.

انتهای پیام
captcha