واکسیناسیون فرهنگیان استان کرمان بزودی آغاز می‌شود
کد خبر: 3987734
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶

واکسیناسیون فرهنگیان استان کرمان بزودی آغاز می‌شود

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: بازگشایی مدارس به‌عنوان یک اولویت در سال تحصیلی آینده مورد توجه قرار گرفت و امکان اجرای آن با واکسیناسیون فرهنگیان فراهم شده است.

به گزارش ایکنا و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش کرمان، ماشاالله میرزاحسینی، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان در نشست هماهنگی برنامه واکسیناسیون فرهنگیان در استان، با بیان اینکه واکسیناسیون فرهنگیان استان بعد از اختصاص واکسن توسط دانشگاه علوم پزشکی آغاز می‌شود؛ از راه‌اندازی دو مرکز واکسیناسیون فرهنگیان در شهر کرمان خبر داد.

وی ادامه داد: بازگشایی مدارس به‌عنوان یک اولویت در سال تحصیلی آینده مورد توجه وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفت که خوشبختانه امکان اجرای آن با واکسیناسیون فرهنگیان فراهم شده است.

میرزاحسینی افزود: در این رابطه هماهنگی‌های لازم با دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان به وجود آمده و در سطح شهر کرمان و شهرستان‌های استان، یک مرکز تجمیعی ویژه واکسیناسیون فرهنگیان در نظر گرفته شده است که برابر استانداردهای مورد نیاز آماده اجرای طرح است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: همه فرهنگیان استان با اولویت پرسنل آموزشی شاغل در مدارس و کارکنان اداری به‌صورت نوبت بندی مدرسه‌ای تحت پوشش طرح قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه بر این اساس طرح واکسیناسیون فرهنگیان به محض اختصاص واکسن توسط دانشگاه علوم پزشکی استان به آموزش و پرورش آغاز می‌شود، گفت: فرهنگیان بالای ۴۵ سال استان برای دریافت واکسن به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

میرزاحسینی اظهار کرد: پیش بینی می‌شود تا پایان مردادماه تمام فرهنگیان استان دُز اول واکسن را دریافت کنند.

وی در رابطه با معلمان ترددی و غیر بومی شهرستان و مناطق گفت: فعلا بر انجام واکسیناسیون در محل خدمت همکاران تاکید داریم، ولی برای همکارانی که امکان حضور در محل خدمتی خود را ندارند نیز در روزهای آینده تمهیداتی ایجاد خواهیم کرد که در محل زندگی خویش واکسینه شوند و زمان اجرای آن را مدیران و روسای شهرستان‌ها و مناطق متعاقباً اعلام خواهند کرد.

میرزاحسینی با اشاره به اهمیت و تاثیر واکسیناسیون فرهنگیان در بازگشایی مدارس، از فرهنگیان استان درخواست کرد که بر اساس برنامه زمان بندی که طی روزه‌های آینده آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق اعلام می‌کنند، در پایگاه‌های واکسیناسیون حضور یابند‌.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان ادامه داد: واکسیناسیون سرباز معلمان، پرسنل خرید خدمت، دانشجو معلمان متعهد خدمت و نیروهای حق التدریس نیز در دستور کار قرار دارد که زمان اجرای آن اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام
captcha