تبلیغات سوء می‌تواند چهره‌های پاک را وارونه جلوه دهد
کد خبر: 3987346
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱
امام جمعه شهرکرد:

تبلیغات سوء می‌تواند چهره‌های پاک را وارونه جلوه دهد

امام جمعه شهرکرد با اشاره به ماجرای ترور شیخ فضل‌الله نوری و با تصریح اینکه تبلیغات سوء می‌تواند چهره‌های پاک را وارونه جلوه دهد، گفت: امروز رسانه‌های استکبار خارجی و فارسی‌زبان چنین تبلیغات سوئی را علیه جمهوری اسلامی و ارکان نظام و مسئولان خدوم راه انداخته‌اند و فضا و دیدگاه‌ها را مسموم و آلوده می‌کنند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان، امروز ۸ مردادماه در خطبه‌های این هفته شهرکرد با تبریک میلاد با سعادت امام موسی کاظم(ع) با نقل روایتی از آن حضرت، اظهار کرد: ایشان در حدیثی مؤمنان را به دو ویژگی مهم سخاوت و حُسن خلق سفارش می‌کنند، این دو ویژگی انسان را رستگار و تا نائل شدن به بهشت همراهی می‌کنند.

وی ادامه داد: سخاوت را نباید فقط به مسائل مالی نسبت بدهیم بلکه تمامی ساحت‌های گفتاری، رفتار و علم و ... می‌تواند مشمول سخاوت ما باشد؛ حُسن خلق نیز محدود به لبخند زدن به دیگران نمی‌شود بلکه انسان باید تمام رفتار و گفتار و معاشرتش مبتنی بر حَسنه و از روی عقلانیت باشد.

نکونام قضاوت منطقی و صحیح انسان‌ها در خصوص یکدیگر را مصداق حُسن خلق دانست و توضیح داد: باید در قضاوت‌ها و گفتن و نوشتن مسائل حسن خلق به خرج داد که متأسفانه این مهم به‌ویژه در فضای مجازی رعایت نمی‌شود و این فضا مملو از اخبار و نوشته‌های دروغ و نابجا و به‌دنبال آن، اظهارنظرهای نابجا و نامناسب است، حال آنکه نقل اخبار و مسائل باید به‌روز، دقیق و با بررسی انجام شود.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه پرداختن به مسئله غدیر نباید محدود به یک روز و مناسبت باشد، بیان کرد: غدیر از روزی که به‌وقوع پیوست تا دامنه قیامت یک جریان همیشه زنده، سیال، پویا و متحرک است که بشر را به‌سوی کمال و هدایت سوق می‌دهد.

نکونام تأکید کرد: می‌طلبد که محتوای غدیر را همواره زنده نگه داریم، غدیر کرامت انسانی را زنده می‌کند و یک بُعد غدیر رساندن انسان به غنای معیشتی و اقتصادی است که خوشبختانه شاهد شکل‌گیری فرهنگ اطعام در روز غدیر و باز شدن سفره سخاوتمندان برای نیازمندان هستیم که جای تقدیر دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به مناسبت ۱۱ مردادماه و سالروز شهادت شیخ فضل‌الله نوری، بیان کرد: این حادثه یک عبرت بزرگ برای ماست که توجه داشته باشیم شیخ فضل‌الله نوری را ابتدا ترور شخصیتی و سپس ترور شخصی کردند، این شهید یک شخصیت مردمی، انقلابی و مشروطه مشروعه خواه بود که مردم نیز وی را همراهی می‌کردند.

نکونام افزود: باوجود داشتن چنین جایگاهی در میان مردم، خیلی زود ورق برگشت و او را در مقابل چشم فرزندان و همان هوادارانش و در همان جامعه به دار آویختند چرا که تبلیغات سوء و انواع تهمت‌ها و دروغ‌ها علیه وی، نگاه هوادارانش را نسبت به این شهید کاملا تغییر داد تا جایی که این شخصیت برجسته و محبوب در نگاه افکار عمومی مستحق اعدام شد.

خطیب جمعه شهرکرد با تصریح اینکه تبلیغات سوء می‌تواند چهره‌های پاک را وارونه جلوه دهد، بیان کرد: امروز نیز رسانه‌های استکبار خارجی و فارسی‌زبان چنین تبلیغات سوئی را علیه جمهوری اسلامی و ارکان نظام و مسئولان خدوم راه انداخته‌اند و فضا و دیدگاه‌ها را مسموم و آلوده می‌کنند.

نکونام گفت: می‌طلبد که با بصیرت و درس‌آموزی از ماجرای ترور شهید فضل‌الله نوری و ماجراهایی از این دست، هیچگاه تحت تاثیر این سم‌پاشی‌ها قرار نگیریم و همواره عالمانه و محققانه اظهار نظر و قضاوت کنیم لذا باید در سایه معنویت، ایمان، تمسک به قرآن و اهل‌بیت(ع) از این فضای مسموم و آلوده متاثر نباشیم.

انتهای پیام
captcha