واقعه غدیرخم در بیله‌سوار بازسازی می‌شود
کد خبر: 3986967
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱

واقعه غدیرخم در بیله‌سوار بازسازی می‌شود

مسئول سازمان اردویی و راهیان نور سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل، گفت: با توجه به این که شهرستان بیله‌سوار در وضعیت زرد قرار دارد، واقعه غدیر در این شهرستان بازسازی و خطبه‌خوانی غدیرخم به‌صورت مجازی در بقیه شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

رضازاده// واقعه غدیرخم در بیله‌سوار بازسازی می‌شودبه گزارش ایکنا از از اردبیل، سرهنگ بهروز زارعی، مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل، ششم مردادماه، در جمع خبرنگاران در اردبیل، ضمن تبدیل دهه ولایت و فرارسیدن عید سعید غدیرخم در اردبیل، اظهار کرد: بازسازی واقعه غدیر خم به‌عنوان یکی از رویدادهای تاریخی در حساس‌ترین مقطع تاریخ اسلام نیازمند توجه و بررسی ابعاد به‌صورت ویژه است.

وی با اشاره به این که ولایت ضامن دنیا و آخرت مردم است، بیان کرد: واقعه غدیرخم حلقه اتصالی بین نبوت و امامت بوده که حکومت اسلامی را تداوم و دین اسلام را از خطر حتمی دشمنان خارجی و داخلی رهایی بخشیده است.

مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل، گفت: واقعه غدیر خم با هدف ترویج فرهنگ علوی در سطح کشور اجرایی می‌شود که نتایج قابل قبولی نیز به دنبال داشته و به همین منظور برنامه‌های متنوعی در استان اردبیل با همین محوریت در حال اجراست.

زارعی ادامه داد: به منظور گرامیداشت عید الله‌اکبر برنامه‌های متنوعی در استان اردبیل با هماهنگی ستاد کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نظر گرفته شده و با توجه به این که شهرستان بیله‌سوار در وضعیت زرد قرار دارد، واقعه غدیر در این شهرستان بازسازی و خطبه‌خوانی غدیرخم به صورت مجازی در بقیه شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: از دیگر برنامه‌ها به همین مناسبت می‌توان به بهره‌گیری از این فضا برای انتقال و گرامیداشت این رویداد تاریخی، راه‌اندازی کارناوال خودرویی، پخش مستند این واقعه بزرگ در شبکه‌ استانی سبلان، برپایی ایستگاه صلواتی و دیدار با خانواد‌ه‌های شهدا، برگزاری رزمایش احسان و اکرام، توزیع بسته‌های غذایی، راه‌اندازی گروه‌های سرود و مسابقات فرهنگی اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha