برگزاری تظاهرات در نیویورک علیه سازمان‌های حامی شهرک‌های صهیونیستی
کد خبر: 3986858
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۶

برگزاری تظاهرات در نیویورک علیه سازمان‌های حامی شهرک‌های صهیونیستی

ائتلاف نهاد‌های حامی حقوق ملت فلسطین در آمریکا امروز سه‌شنبه تظاهراتی را علیه سازمان‌ها و نهاد‌های حامی شهرک‌های صهیونیست‌نشین در اراضی اشغالی مقابل دفتر دادستان کل نیویورک برگزار خواهد کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، ائتلاف نهادهای حامی حقوق ملت فلسطین در آمریکا امروز سه‌شنبه تظاهراتی را علیه سازمان‌ها و نهادهای حامی شهرک‌های صهیونیست‌نشین در اراضی اشغالی مقابل دفتر دادستان کل نیویورک برگزار خواهد کرد. این ائتلاف خواستار تعطیلی دفاتر نهادهای آمریکایی حامی شهرک‌های صهیونیستی شده است.

ائتلاف مذکور در بیانیه‌ای اعلام کرد که هدف از برپایی این تظاهرات، اعمال فشار بر دادستان کل نیویورک جهت صدور حکم تعطیلی دفاتر 4 نهاد حامی شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی است که دفاتر آن‌ها در نیویورک قرار دارد. این نهادها عبارت‌اند از: انجمن بودجه مرکزی اسرائیل، انجمن دوستان عطیرات کوهانیم، انجمن حمایت مالی از شهرک‌های صهیونیستی الخلیل و انجمن دوستان دیوید. تظاهرکنندگان درصدد متوقف کردن فعالیت این سازمان‌ها به دلیل نقش آن‌ها در حمایت از شهرک‌های اشغالی با فراهم کردن حمایت مالی و تصرف اراضی فلسطین هستند.

این تظاهرات قرار است ساعت 4:30 به وقت نیویورک در مقابل دفتر دادستان کل نیویورک آغاز شود. انجمن عطیرات کوهانیم با استفاده از یک قانون اسرائیلی که در سال 1970 اقدام به تصرف خانه‌های فلسطینیان در بیت‌المقدس می‌کند. در این قانون، فلسطینیان از استرداد املاکی که با توجه به اسناد رسمی در بیت‌المقدس غربی دارند، محروم شده‌اند.

انتهای پیام
captcha