۵۰ درصد مردم چهارمحال‌وبختیاری پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند
کد خبر: 3986258
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲

۵۰ درصد مردم چهارمحال‌وبختیاری پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در چهارمحال و بختیاری حدود ۵۰ درصد است، گفت: در برخی از روستاهای گردشگرپذیر شهرستان سامان بر اساس آخرین بازدید میدانی میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به زیر ۱۰ درصد رسیده است.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، سید راشد جزایری، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد امروز سوم مردادماه در جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به اینکه این استان با تأخیر وارد پیک پنجم کرونا شد، اظهار کرد: با توجه به سیر صعوی آمار ابتلا به کرونا در استان، در حال حاضر پله سوم خیز پنجم کرونا را پست سر گذاشته‌ایم.

جزایری افزود: در حال حاضر هیچ کدام از استان‌ها به قله پیک پنجم کرونا نرسیده‌اند، این موضوع نگرانی بابت طولانی شدن پیک پنجم کرونا و افزایش ابتلا و مرگ و میر ناشی از این بیماری در کشور را افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در چهارمحال و بختیاری حدود ۵۰ درصد است، گفت: در برخی از روستاهای گردشگرپذیر شهرستان سامان بر اساس آخرین بازدید میدانی میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به زیر ۱۰ درصد رسیده است.

جزایری یادآور شد: در حال حاضر شهرستان‌های بروجن، شهرکرد و فارسان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند، در شهرستان‌های بن و اردل شاهد افزایش موارد سرپایی و بستری بیماران کرونایی هستیم، اگر روند افزایش مبتلایان به کرونا در شهرستان سامان ادامه پیدا کند، در روزهای آینده شاهد تغییر وضعیت این شهرستان از نارنجی به قرمز خواهیم بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در ادامه با اشاره به روند واکسیناسیون در چهارمحال و بختیاری، خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۲۹ هزار و ۶۲۳ دز واکسن به استان وارد شده که از این میزان ۱۱۱ هزار و ۹۷۳ دز به گروه‌های هدف تزریق شده است.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۲.۳ درصد مردم چهارمحال و بختیاری در برابر بیماری کرونا واکسینه شده‌اند، هر چند روز یکبار محموله جدید واکسن به استان وارد  می‌شود و مشکلی بابت تامین واکسن وجود ندارد، در گروه سنی ۶۰ تا ۶۴ سال استقبال خوبی از واکسیناسیون صورت نگرفته است.

جزایری بیان کرد: در مردادماه واکسیناسیون معلمان، اساتید دانشگاه و دانشجویان دانشگاه‌ها آغاز خواهد شد، همچنین بیماران دیابتی و دارای فشارخون بالای ۱۸ سال نیز در نوبت تزریق واکسن هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در پایان در خصوص تعطیلی  و یا کاهش ساعت کاری بازار به ساعت ۱۸ عصر، گفت: تالارها باید در شرایط قرمز تعطیل باشند.

عودت ۱۵۱۵ خودرو از مبادی ورودی استان

در ادامه جلسه سیروس میرزایی، معاون هماهنگ‌کننده نیروی انتظامی، اظهار کرد: از تاریخ ۲۷ تیرماه لغایت سوم مردادماه ۵۰۹ مورد بازرسی از اصناف انجام شده است که در این بازرسی‌ها به ۲۸۰ واحد صنفی تذکر کتبی داده شده و سه واحد صنفی نیز پلمب شد.

وی در خصوص محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی کرونایی در چهارمحال و بختیاری، توضیح داد: از تاریخ ۲۷ تیرماه لغایت سوم مردادماه ۱۷۵۸ خودرو مشمول جریمه ۲۰۰ هزارتومانی، ۱۳۰۹ خودرو شامل جریمه ۵۰۰ هزار تومانی و ۱۴۲ خودرو نیز مشمول جریمه یک میلیون تومانی شدند.

میرزایی در پایان گفت: همچنین ۱۵۱۵ خودرو نیز به مبدا عودت داده شدند و به ۲۰۶۰ خودرو نیز تذکر لسانی

انتهای پیام
captcha