کرونا همچنان جان می‌گیرد / فوت ۵۰۵۹ نفر در فارس
کد خبر: 3986244
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸

کرونا همچنان جان می‌گیرد / فوت ۵۰۵۹ نفر در فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام جان باختن ۱۲ هم استانی دیگر در ۲۴ ساعت گذشته در استان فارس بر اثر ابتلا به کرونا گفت: تاکنون ۵ هزار و ۵۹ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در استان فارس جان باختند.

به گزارش ایکنا از فارس، عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 3 مردادماه در استودیو سلامت فارس با ابراز تأسف از جان باختن 12 هم‌استانی دیگر در ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به بیماری کووید۱۹، تعداد جان‌باختگان کرونا در فارس را از ابتدا تا امروز 5 هزار و ۵۹ نفر اعلام کرد.

وی با بیان آخرین آمارهای مربوط به کروناویروس و اعلام خبر بستری ۳۹۲ بیمار جدید مبتلا و یا مشکوک به کروناویروس در بیمارستان‌های استان در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را دو هزار و ۶۴۲ بیمار عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۲۸۷ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

همتی اظهار کرد: در طول بحران بیماری کووید۱۹، در مجموع یک میلیون و ۱۷۴ هزار و ۴۶۷ تست تشخیصی شامل تست مولکولی یا PCR و تست سریع در فارس انجام شده است که از این تعداد، یک میلیون و ۵۰ هزار و ۶۵۶ مورد تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان بوده و با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۳۰۷ هزار و ۳۱۹ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون، ۱۲۳ هزار و ۸۱۱ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۲۱ هزار و ۸۰۹ بیمار مثبت شناسایی شده و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۳۲۹ هزار ۱۲۸بیمار مبتلا به کووید۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

وی در ادامه از بهبودی ۲۹۱ هزار و ۹۰ نفر از ابتدای شیوع بیماری تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌­ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

همتی با اشاره به آمار بالای مراجعه به بیمارستان‌ها، بسیاری از موارد مراجعه بیماران را غیرضروری خواند و افزود: مراکز ۱۶ ساعته استان با داشتن کادر مجرب، آمادگی لازم برای ارائه خئمات تشخیصی و درمانی لازم مثل تست PCR، درخواست سی‌ تی اسکن و داروهای ضدویروس دارند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: از مجموع ۴۶ مرکز فعال در سطح استان، ۱۱ مرکز در شیراز و بقیه در شهرستان‌ها فعالیت می‌کنند.

وی از شهروندان و به‌ویژه جوانان خواست تا با توجه به روند کاهش سن ابتلا و مرگ و میر بیماران کرونا، جوانان همچنان به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی پایبند بوده و با جدی گرفتن پروتکل‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست‌ و شوی مرتب دست‌ها و دوری از دورهمی‌های خانوادگی در کاهش زنجیره انتقال این بیماری سهیم شوند.

انتهای پیام
captcha