انجام تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس در کرمان
کد خبر: 3986061
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹

انجام تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس در کرمان

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه آموزش حضوری دانش‌آموزان اولویت اصلی آموزش و پرورش در سال تحصیلی آینده است، گفت:‌ تمهیدات لازم برایبازگشایی مدارس در استان کرمان اندیشیده شده است.

به گزارش ایکنا از کرمان، احمد اسکندری‌نسب، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، 2 مردادماه در نشست تخصصی شورای معاونان آموزش و پرورش استان با محوریت پروژه مهر، با بیان اینکه تمهیدات لازم جهت بازگشایی مدارس در استان کرمان اندیشیده شده است گفت: آموزش حضوری دانش‌آموزان اولویت اصلی آموزش و پرورش در سال تحصیلی آینده است.

وی با اشاره به اینکه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی دانش‌آموزان پایه اولی در 47 پایگاه در حال انجام است گفت: بیش از 60 درصد نو آموزان نوبت دهی شده‌اند و روند سنجش آن‌ها توسط پایگاه‌های سیار و ثابت در حال انجام است.

اسکندری‌نسب با بیان اینکه ثبت نام نوآموزان پیش دبستانی  به صورت الکترونیکی از طریق سامانه پادا به نشانی اینترنتی pada.medu.ir از 28 تیر ماه سال جاری آغاز شده و در حال انجام است؛ گفت: ثبت نام  دانش‌آموزان پایه‌های ورودی اول ابتدایی، اول متوسطه و دهم به صورت الکترونیکی در حال انجام است و نیازی به حضور سایر پایه‌های تحصیلی جهت ثبت نام در مدرسه نیست و روند ثبت نام به صورت خودکار توسط مدارس انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه نتایج آزمون تیزهوشان مرداد ماه اعلام می‌شود؛ گفت: آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی نیز بعد از اخذ مجوز از ستاد کرونا برگزار خواهد شد.

وی ضمن تأکید بر پیگیری ثبت سفارش کتب درسی دانش‌آموزان توسط اولیا و مدارس گفت: بیش از  82  درصد دانش‌آموزان استان تا کنون ثبت سفارش کتب درسی کرده‌اند. و تا کنون بیش از 85 درصد کتاب‌های درسی به شهرستان‌ها و مناطق استان جهت توزیع در شهریور ماه ارسال شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان  تصریح کرد: مرحله اول نقل و انتقالات فرهنگیان در استان از 18 اردیبهشت تا 31 خرداد ماه سال جاری انجام شد و از دو هزار 621 نفر متقاضی با انتقالی 632 نفر موافقت شده است.

انتهای پیام
captcha