مسئولان به جای سلفی گرفتن با گروه‌های جهادی یاریگری کنند
کد خبر: 3983839
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲
مدیر گروه جهادی شهید فلاح تصریح کرد؛

مسئولان به جای سلفی گرفتن با گروه‌های جهادی یاریگری کنند

مدیر گروه جهادی شهید فلاح با تأکید بر اینکه مسئولان به جای سلفی گرفتن، گروه‌های جهادی را یاری کنند، به فعالیت‌های مختلف این گروه جهادی از احداث خانه برای محرومان گرفته تا کمک به کشاورزان بی‌بضاعت اشاره کرد.

ارسال نشود///مسئولان به جای سلفی گرفتن، گروه‌های جهادی را یاری کنند / خدمت به محرومان از احداث خانه تا کمک به کشاورزان بی‌بضاعتبه گزارش ایکنا، ‌گروه‌های جهادی کشور از جمله رویش‌های انقلاب اسلامی هستند که پس از پیروزی انقلاب و برای محرومیت‌زدایی از مناطق محروم کشور ایجاد شدند. این گروه‌ها تشکل‌هایی‌ هستند که بدون هیچ‌ چشم‌داشتی برای خدمت‌رسانی به نقاط محروم و دوردست ایران اسلامی اقدام می‌کنند.

بسیاری از این گروه‌ها علی‌رغم پیگیری خدمات جهادی گذشته خود، طبق فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی، قدم در عرصه کمک مؤمنانه و مواسات نهاده و طی نزدیک به دو سال گذشته یعنی از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون خدمات فراوانی را به محرومان و خانواده‌های بیماران کرونایی ارائه کرده‌اند.

گروه جهادی شهید فلاح شهرستان مرند نیز یکی از گروه‌های فعال در حوزه خدمت‌رسانی به محرومان است که فعالیت‌های فراوانی در حوزه‌های مختلف محرومیت‌زدایی، کمک به سیل‌زدگان و زلزله‌زدگان، یاری‌رسانی به کشاورزان بی‌بضاعت و ... انجام داده است.

ارسال نشود///مسئولان به جای سلفی گرفتن، گروه‌های جهادی را یاری کنند / خدمت به محرومان از احداث خانه تا کمک به کشاورزان بی‌بضاعت

نقی سلیمانی، مدیر گروه جهادی شهید فلاح در گفت‌و‌گو با ایکنا، در رابطه با چگونگی راه‌اندازی و فعالیت‌های مختلف این گروه جهادی در ایام مختلف سال اظهار کرد: پایگاه جهادی شهید فلاح حوزه نصر یک سپاه شهرستان مرند فعالیت‌های خود را از سال 97 با تعداد پنج نفر از اعضای جهادی شهرستان آغاز کرد.

وی با بیان اینکه تعداد اعضای این گروه جهادی هم‌اکنون به 20 نفر افزایش پیدا کرده است، افزود: فلسفه تشکیل گروه جهادی شهید سلیمانی، خدمت‌رسانی جهادی در حوزه‌های مختلف شهرستانی، استانی و برون‌استانی است که در این راستا نیز تاکنون برنامه‌های مختلفی در مناطق محروم کشور انجام شده است.

سلیمانی در ادامه با اشاره به محورهای اصلی فعالیت گروه جهادی شهید سلیمانی بیان کرد: محرومیت‌زدایی و سازندگی از جمله محورهای اصلی فعالیت این گروه جهادی است که در این زمینه نیز برنامه‌های مختلفی همچون احداث خانه برای محرومان، کمک به کشاورزان فقیر و تنگدست در جمع‌آوری گندم، برپایی ایستگاه و جمع‌آوری اقلام مختلف برای مردم سیل‌زده و زلزله‌زده و ... انجام داده‌ایم.

ارسال نشود///مسئولان به جای سلفی گرفتن، گروه‌های جهادی را یاری کنند / خدمت به محرومان از احداث خانه تا کمک به کشاورزان بی‌بضاعت

مدیر گروه جهادی شهید فلاح ادامه داد: اعزام نیروی انسانی به مناطق محروم شهرستان برای احداث خانه محرومان، یاری رسانی به مردم محروم، کمک به فقرا برای برداشت محصول کشاورزی مزارع،‌ برپایی ایستگاه‌های مختلف محرومیت‌زدایی، انتقال نیرو به مناطق سیل‌زده و زلزله‌زده کشور به ویژه استان آذربایجان شرقی و ... از جمله فعالیت‌های این گروه جهادی در ایام مختلف سال است.

وی با اشاره به میزان همکاری مسئولان با گروه‌های جهادی نیز اظهار کرد: خوشبختانه مسئولان سپاه شهرستان و استان همکاری مطلوبی با گروه‌های جهادی دارند، اما مسئولان ادارات و نهادهای مختلف هیچ‌گونه همکاری با این گروه‌ها نداشته و فقط به سلفی گرفتن و عکس گرفتن با گروه‌های جهادی و فعالیت آن‌ها می‌پردازند.

سلیمانی تصریح کرد: ادارات مختلف اعم از دولتی و غیر دولتی وظیفه یاری و کمک به گروه‌های جهادی را دارد. برای مثال اداره برق شهرستان علاوه بر خدمت‌رسانی به مردم باید نسبت به وضعیت گروه‌های جهادی احساس مسئولیت کرده و شرایطی را فراهم کند که جهادگران دغدغه‌ای از لحاظ تأمین برق برای خدمت‌رسانی به محرومان نداشته باشند. همچنین، فرمانداری و اداره آبفای شهرستان نیز می‌توانند با تأمین و در اختیار قرار دادن آب شرب به جهادگران، ایشان را در آب‌رسانی به مناطق محروم یاری کنند.

ارسال نشود///مسئولان به جای سلفی گرفتن، گروه‌های جهادی را یاری کنند / خدمت به محرومان از احداث خانه تا کمک به کشاورزان بی‌بضاعت

مدیر گروه جهادی شهید فلاح با اشاره به فعالیت‌های این گروه جهادی در ایام پیش از شیوع کرونا، اظهار کرد: پیش از آغاز و شیوع اپیدمی بیماری کرونا در کشور گروه جهادی شهید سلیمانی نیز همانند دیگر گروه‌های جهادی کشور مشغول انجام فعالیت‌های مختلفی همچون نظافت مساجد، کمک به محرومان در مناطق مختلف شهرستان و استان، خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان و زلزله‌زدگان استان آذربایجان غربی و... بود.

وی در ادامه به فعالیت‌های این گروه جهادی در ایام شیوع بیماری کرونا اشاره و بیان کرد: شرکت و فعالیت در راستای طرح کمک مؤمنانه و مواسات شهید سلیمانی، سمپاشی و ضدعفونی معابر شهرستان، نصب بنرهای بهداشتی، نظارت بر اماکن و مغازه‌ها، اعطای بسته‌های معیشتی به خانواده‌های نیازمند و درگیر با کرونا، اخذ تعهد از خانواده‌های درگیر با کرونا در رابطه با عدم حضور ایشان در اجتماعات و بیرون از منازل، پخش ماسک در سطح حوزه استحفاظی و ... از جمله فعالیت‌های گروه جهادی شهید سلیمانی در ایام شیوع کروناست.

سلیمانی با بیان اینکه مهمترین اقدامات این گروه جهادی در حوزه‌های محرومیت‌زدایی و امدادرسانی قرار دارد، افزود: مهمترین مسئله و دغدغه گروه‌های جهادی کمبود منابع مالی و تجهیزات است که البته این مسئله خیلی به چشم جهادگران نمی‌آید؛ چراکه گروه‌های جهادی همانظور که از نامشان پیداست، فعالیت‌های خود را به صورت جهادی و بدون هیچ‌چشم‌داشتی انجام می‌‌دهند، اما گروه‌های جهادی کشور برای انجام این فعالیت خداپسندانه خود به حداقل بودجه برای تهیه اقلام مورد نیاز خود نیاز دارند تا بتوانند با تهیه این اقلام، نسبت به انجام خدمت‌رسانی بهتر و بیشتر به مناطق محروم کشور اقدام کنند.

مدیر گروه جهادی شهید فلاح در پایان سخنان خود با بیان اینکه مسئولان باید حداقل امکانات رفاهی و آسایشی همچون سرویس بهداشتی، محل اسکان، آب شرب، ابزار کار و... را برای گروه‌های جهادی مهیا کنند، تصریح کرد: البته جهادگران عرصه خدمت با هر شرایطی سازگار شده و به خدمت جهادی خود می‌پردازند؛ چراکه فلسفه وجودی گروه‌های جهادی همین مسئله است، اما مسئولان نیز باید در حد توان خود نسبت به رفع نیازهای اولیه این گروه‌ها اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha