حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی در دستور کار قرار دارد
کد خبر: 3983575
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خبر داد:

حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی در دستور کار قرار دارد

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کمیسیون فرهنگی مجلس موضوع فضای مجازی را با اولویت حمایت از حقوق کاربران در دستور کار خود قرار داده است، گفت: در این طرح تلاش شده که شخصیت‌های حقوقی شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی را در دستور کار قرار دهند و شبکه‌ها و پیام‌رسان‌های خارجی باید ضوابط جمهوری اسلامی را رعایت کنند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، احمد راستینه، نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی ۲۱ تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان با اعلام آمادگی خود برای احداث خانه مطبوعات در استان، اظهار کرد: در سال‌جاری اعتبارات مناسبی برای حمایت از تولید محتوا در نظر گرفته شده، به‌طوری که در کمیسیون فرهنگی مجلس، افزایش اعتبارات این حوزه به ۲.۵ درصد ارتقا پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه در سه حوزه فرهنگ، ورزش و جوانان و میراث فرهنگی تلاش‌های خوبی صورت گرفته است، افزود: در موضوع صنایع دستی، میزان اعتبارات از ۵۳۵ میلیارد تومان به ۶۳۵ میلیارد تومان افزایش یافت، در موضوع ورزش و جوانان نیز بالغ بر ۱۵۵۳ میلیارد تومان اعتبار به سرفصل‌های این حوزه افزوده شد.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به‌علاوه اعتبارات ورزش قهرمانی نیز از ۵۸ میلیارد تومان به ۱۰۸ میلیارد تومان ارتقا پیدا کرده است.

راستینه در ادامه با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری در سال‌جاری، تصریح کرد: باوجود شیوع ویروس کرونا، مردم کشور درگیر تنگناهای اقتصادی و سیاسی نیز هستند، همچنین بسیاری از هموطنان در برابر ویروس کرونا واکسینه نشده‌اند، اما با وجود این شرایط به پای صندوق‌های رأی رفته و مشارکت ۴۸/۸ درصدی را رقم زدند، که این مسئله، نشان‌دهنده بصیرت مردم ایران است.

کشور نیازمند مدیرانی با روحیه تحول‌خواهی است

وی با بیان اینکه دولت منتخب با رویکرد تحول‌خواهی وارد میدان شده است، یادآور شد: در زمان مسئولیت رئیس جمهور منتخب در مسند قوه قضاییه، سند تحولی در این حوزه تنظیم شد، امید است که اسناد تحول در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و... در کشور نیز نگاشته شود.

راستینه با اشاره به تشکیل کابینه دولت جدید، بیان کرد: نگاه نخست شایسته‌گزینی بوده و کشور نیازمند مدیران شایسته و با روحیه تحول‌خواهی و با انگیزه لازم است.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ناکارآمدی مدیریت حاکم و نگاه و باور به روابط بین‌الملل تنها با چند کشور، اتفاقات ناشایستی را در کشور رقم زده است، بیان کرد: این مسائل باعث شده است که متأسفانه فعالیت جریان‌های سیاسی کشور معطوف به نگاه دولتمردان شود و ظرفیت جوانان نادیده گرفته شود.

وی افزود: میانگین سنی کابینه دولت وقت نشان می‌دهد که در مدت فعالیت خود تلاشی برای استفاده از ظرفیت جوانان نکرده است، به‌همین دلیل باید نخستین رویکرد دولت جدید، به‌کارگیری جوانان باشد و طبق فرموده رهبر معظم انقلاب، تنها راه علاج کشور، روی کار آمدن یک دولت جوان انقلابی است.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه حرکت به سوی تحول در چهارمحال و بختیاری به یک نگاهی جدی تبدیل شده است، گفت: به جامعه متدین و دغدغه‌مند استان توصیه می‌شود که مسئولیت‌ها را به جوانان بسپارند.

راستینه به اقدامات بررسی‌شده نمایندگان چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی اشاره و بیان کرد: توسعه‌نیافتگی و حرکت بسیار آرام پروژه‌های عمرانی در استان، جای صحبت و تامل دارد که از جمله این پروژه‌ها می‌توان به راه‌آهن مبارکه ـ سفیددشت به شهرکرد اشاره کرد.

وی ادامه داد: این پروژه پس از ۱۳ سال، تنها ۲۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که با اقدامات پیگیری‌شده توسط نمایندگان مجلس، این پیشرفت به ۷۵ درصد رسیده است، به‌علاوه پیشرفت پروژه بن-بروجن که مطالعات اولیه آن از سال ۸۶ آغاز شد، هم‌اکنون به ۷۵ درصد رسیده و تمامی ایستگاه‌های پمپاژ آن به راه افتاده‌اند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مسئله چهارمحال و بختیاری در انحصار یک تفکر برای میدان ندادن به فعالان و نخبگان فرهنگی و سیاسی استان است، مسائل استان تنها با تشکیل کمیته حل نمی‌شود بلکه کار جهادی، میدانی، پیگیری‌های شبانه‌روزی و اعتماد به قشر جوان را می‌طلبد، دولت منتخب، دولت سهم‌خواهی جریانات سیاسی نیست، بلکه دولت تحول با استفاده از ظرفیت جوانان انقلابی است.

وی به طرح افزایش تعداد نمایندگان چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی اشاره و اظهار کرد: هنوز در این مورد تصمیم‌گیری صورت نگرفته است، اما تلاش بر این است که برای حوزه انتخابیه شهرکرد، بن و سامان که حدود ۴۰ درصد از جمعیت استان را تشکیل می‌دهد، اقدامات بیشتری صورت بگیرد.

این نماینده مجلس گفت: اعتبارات سال ۱۴۰۰ در چهارمحال و بختیاری رشد قابل توجهی داشت و در سال ۹۹ با پیگیری مجمع نمایندگان، مبلغ ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار متفرقه به استان اضافه شد.

فعالیت‌های حوزه فرهنگی در مجلس شورای اسلامی

وی در خصوص طرح حمایت از خانواده در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: آمارها نشان می‌دهد که دو میلیون و ۵۰۰ هزار زوج نابارور در کشور وجود دارد، به همین دلیل طرح حمایت از زوج‌های نابارور مصوب شد، طرح دیگر افزایش وام ازدواج به ۷۰ میلیون تومان و برای جوانان کمتر از ۲۵ سال به ۱۰۰ میلیون تومان است و طرح بعدی، در نظر گرفتن زمین برای خانواده‌هایی است که صاحب فرزند سوم تا پنجم شوند.

راستینه با بیان اینکه کمیسیون فرهنگی مجلس موضوع فضای مجازی را با اولویت حمایت از حقوق کاربران در دستور کار خود قرار داده است، یادآور شد: در این طرح تلاش شده است که شخصیت‌های حقوقی، شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی را در دستور کار خود قرار دهند و شبکه‌ها و پیام‌رسان‌های خارجی باید ضوابط جمهوری اسلامی را رعایت کنند.

وی به موضوع اشتغال چهارمحال و بختیاری پرداخت و توضیح داد: مبلغ ۳۲ هزار میلیارد تومان برای اشتغال پایدار در کشور در نظر گرفته شده است، هر استان نیز طرح‌های اشتغال‌زایی خود را ارائه کرده و به سرمایه‌گذاران تسهیلات ارزان‌قیمت داده می‌شود، زیرا یکی از بزرگترین موانع اشتغال، تسهیلات گران است.

این نماینده مجلس در پایان بیان کرد: کلنگ‌زنی شهرک تخصصی بادام با بیش از ۲۵ واحد تولیدی، بسته‌بندی و فرآوری و بزرگ‌ترین مجتمع گاو شیری کشور در قالب مجتمع دامی با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان با اشتغال‌زایی ۲۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و هزار نفر غیر مستقیم از جمله پروژه‌های اشتغال چهارمحال و بختیاری محسوب می‌شود.

انتهای پیام
captcha