حجت‌الاسلام جزایری دبیر همایش کتاب سال حوزه شد
کد خبر: 3982345
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
با حکم آیت‌الله اعرافی؛

حجت‌الاسلام جزایری دبیر همایش کتاب سال حوزه شد

حجت‌الاسلام حمید جزایری، معاون آموزش جامعة‌المصطفی با حکم آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه، دبیر همایش کتاب سال حوزه شد.

حجت‌الاسلام جزایری دبیر همایش کتاب سال حوزه شدبه گزارش ایکنا، آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه 15 تیرماه، در نشست شورای سیاستگذاری همایش کتاب سال حوزه، ضمن اعطای حکم دبیر جدید همایش کتاب‌سال حوزه، گفت: تحلیل جامع و دقیق هر دوره همایش کتاب سال حوزه یکی از کارهای مهمی است که باید انجام گیرد و خوشبختانه شروع هم شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه یادآوری کرد: واقعیت‌ها و حقایقی در حوزه وجود دارد که مورد غفلت واقع شده‌اند؛ کتاب‌ها و آثار فاخری وجود دارد که در همایش کتاب سال حوزه شرکت داده نمی‌شوند؛ باید به نحوی عمل شود که متناسب با شئون و سنن حوزوی همه جامعه محققین و پژوهشگران حوزه همه پای کار بیایند و آثار تولیدی خود را در این همایش معرفی کنند.

آیت‌الله اعرافی تصریح کرد: همچنین برای حمایت از آثار برگزیده می‌بایست تدابیری صورت گیرد تا بتوان جوایز تشویقی قوی‌تری را تأمین کرد.

666 کتاب در همایش 22 کتاب سال

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی در ابتدای این نشست به ارائه گزارشی از آثار دریافتی و برگزیده همایش کتاب سال حوزه در سال‌های اخیر پرداخت و گفت: در سال گذشته با وجود مشکلات ناشی از کرونا و کم شدن انگیزه‌ها بیست و دومین دوره کتاب سال حوزه را برگزار کردیم و ۷۱۸ کتاب در دوره بیست و یکم و ۶۶۶ کتاب در دوره بیست و دوم داشتیم.

دبیر سابق همایش کتاب سال حوزه بیان کرد: در سال گذشته ۵ اثر برگزیده و ۱۷ اثر شایسته تقدیر و ۲۵ اثر شایسته تحسین بود؛ دو ناشر برگزیده و دو ناشر شایسته تقدیر را هم در بیست و دومین همایش کتاب سال حوزه داشتیم.

وی گفت: انجام ۳۶۰۰ ارزیابی اجمالی و ۶۰۰ ارزیابی تفصیلی در یک پروسه سه ماهه و برگزاری ۱۲۰ جلسه داوری از فعالیت‌های دبیرخانه کتاب سال حوزه در سال گذشته بود که با همکاری ۲۷۲ نفر از افراد مختلف صورت گرفت.

مقیمی حاجی گفت: در حال حاضر ۸۴ نشریه علمی پژوهشی داریم ۳۸ نشریه علمی ترویجی هم در حال فعالیت هستند.

جزایری دبیر جدید کتاب سال حوزه

در این نشست با حکم آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین جزایری به عنوان دبیر بیست و سومین همایش کتاب سال حوزه و پنجمین جشنواره مقالات علمی حوزه منصوب و معرفی و از تلاش‌های حجت‌الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی تقدیر شد؛ همچنین احکام اعضای جدید عضو شورای سیاستگذاری همایش کتاب سال حوزه به آن‌ها اعطا شد.

متن حکم آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه و رئیس شورای سیاستگذاری کتاب سال حوزه بدین شرح است:

حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای سیدحمید جزایری دام عزه

 سلام علیکم؛

با احترام، نظر به تجربیات و شایستگی‌های علمی و مدیریتی جناب‌عالی و با توجه به پیشنهاد معاون محترم پژوهش حوزه‌های علمیه و تأیید شورای سیاستگذاری همایش (موضوع تبصره ۲ ماده ۱۲ آیین‌نامه همایش)، شما را به سمت دبیر «بیست و سومین همایش کتاب سال حوزه» و «پنجمین جشنواره مقالات علمی حوزه» در سال ۱۴۰۰ منصوب می‌نمایم.

امید است با توجه به شرح وظایف مقرر در آیین‌نامه همایش و با نظارت بر فرایند علمی و مدیریتی آن، حرکت رو به رشدی را در برگزاری این همایش ایجاد کنید.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحمید جزایری، از اساتید و فضلای حوزه و دانشگاه است که از سال ۱۳۷۸ با رتبه دانشیار، به عضویت هیئت علمی جامعه‌المصطفی العالمیه درآمده‌ است. وی علاوه بر تدریس خارج فقه و اصول حوزه علمیه، بیش از ۲۰ سال است که در مقاطع ارشد و دکتری حوزه و دانشگاه تدریس می‌کند. جزایری هم اکنون معاون آموزش جامعة‌المصطفی است و تالیفات فراوانی در عرصه دینی و قرآنی از خود برجای گذاشته است.

احکام فقهی جانبازان (مزین به تقریظ مقام معظم رهبری مدظله العالی)، نقش شیعه در اخلاق، تربیت و حقوق،  درآمدی بر مطالعات میان رشته ای قرآن و علوم، اعجاز حقوقی قرآن، اعجاز علمی اجتماعی قرآن در قانومندی جامعه در نهاد خانواده و تحلیل حکمت الهی در مهندسی تنزیلی توصیف قرآن در قرآن از جمله تالیفات او محسوب می‌شود.

انتهای پیام
captcha